söndag 4 januari 2009

Ny effektiv smalmetod!

Vikt: 78,9
Minskning: -2,6
Totalt: 6,1

En liten kort mellanlandning! Jag har sen jag slutade blogga gått ner nästan tre kilo. Och har hittat en ny ovanligt effektiv metod! Graviditet! ;) Det är som att ha en hungrig binnekemask i kroppen som slukar alla extrakalorier och lite till. Även om jag i början mådde illa och tappade all matlust och sen mest har varit sugen på nyttig rejäl mat i normala proportioner (vilket i och för sig är helt onormalt för mig) så har jag på senare tiden, nu 18 veckor gången, börjat få tillbaka min gamla aptit och enorma godissug. Och jag antar att min vikt kommer att skjuta i höjden nu i takt med att bebisen växer till sig och kräver större mängder näring.

Så en fortsatt viktresa här på bloggen kommer att tar vid när jag fått livmodern tömd igen, nån gång i sommar. Har räknat ut att jag idag är ungefär 5 kg från att vara normalviktig enligt BMI. Så mitt första mål kommer antagligen vara att sträva mot 74 kg när jag sätter igång igen. Just nu är det bara så spännande att följa allt vad som händer inom mig, så jag tror att jag ska starta en ny blogg om min graviditet. Kanske redan idag!

Lägger länken här så snart jag kommit igång med min tjockblogg!

Kram, Sofia

Dagens nyhetsskörd:


Laura, min största helylleinspiratör

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Har gått och väntat på att du ska fortsätta skriva och så kommer du tillbaka med denna överraskning, vad kul! Ser fram emot att lära om din växande mage

Sofia sa...

Hej tjockisen!

Vad kul att du följt min blogg! Fast jag inte skrivit mycket nu i höst. Har precis fnulat på en ny blogg men den är bara på embryostadiet än så länge. Du hittar den på http://minnyabebis.wordpress.com/

Lycka till nu med viktminskningen!

Kram, Sofia

Anonym sa...

Haha, jag har också tittat in rätt ofta för att se om du har återfått inspirationen. Jättegrattis till bebisen! :-) Kommer förstås att kolla in den nya bloggen framöver!