fredag 30 maj 2008

Viktras!

Vikt: 83,8
Minskning: 1,2 kg
Totalt: 1,2 kg

Hurra!

Första dagen började fantastiskt. 1,2 i viktminskning! Naturligtvis kan det vara helt naturliga flukuationer, inte minst med tanke på att jag precis haft mens i dagarna. Men ändå! Ett bra incitament till att fortsätta kämpa i alla fall.

Idag har varit stressigt igen, och jag ville trösta mig med bullar och lite choklad eftersom det ändå är fredag och allt. Men jag åt bara tills jag inte var supersugen längre vilket är en klar förbättring. Som motion har jag inte gjort annat än att gått promenader idag och igår. Det börjar bli dags att utöka motionen och minska lite på kalorierna men jag ska försöka ta det i etapper och fördela lidande lite jämnare i mitt liv.

Nu har huvet redan tagit helg, så jag ska varva ner lite och bara vara (= slötitta på TV och gosa med katterna)...

So long!

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vad glad jag blir när du skriver så, det är det jag vill - inspirera andra och ge något tillbaka. Jag läste igenom dina inlägg och jag är helt säker på att du kommer klara det jättebra, jag tror på dig! 20 kilo är mycket men inget omöjligt mål, huvudsaken är nog att du sätter upp delmål så att huvudmålet inte känns så avlägset. Belöna dig när du har kommit en bit på vägen och var inte för hård mot dig själv.

Jag har typ 25 kilo kvar tills jag är imål och då har jag redan gått ner cirka 12 kilo. Det är tufft men det går. Om din fråga om bloggen har hjälpt så har den hjälpt massor. Mest för att jag får såna mysiga och peppande kommenterar när jag är låg och för att jag vill visa för inte bara mig själv utan för alla andra som tror på mig, att jag faktiskt kan. Sen är det ett kanon sätt att se tillbaka och minnas det som var. :)

Kämpa på och titta gärna in fler gånger, jag kommer se tillbaka till dig iaf och heja på dig här bakom skärmen. :) Kram i mängder!

Sofia sa...

Hej Anna!

Och tack för din urgulliga kommentar! Det värmer att höra att du tror på mig speciellt med tanke på att du själv varit så otroligt duktig! Ett stort problem för mig blir nog att klara av att hålla vikten emellanåt, för jag har en erfarenhet av att kroppen skriker efter att återställa sin gamla jämvikt (=övervikt) och de är de dagar när jag inte orkar anstränga mig för att gå ner, som det är svårt att ens behålla viktminskningen. Jag tror det handlar om att hålla ut tills kroppen kalibrerat om sig för den nya vikten vilket säkert tar några veckor. Har du gått ner kontinuerligt eller tagit det i olika ryck?

Kram, Sofia

Anonym sa...

heja tjejen, det här klarar du galant! jag gillar också badgear och läser dagligen vad han skriver. det har fastnat mest av det han skriver är att han inte ger upp. om han tappar kontrollen och tokäter godis och mat i två dagar så ältar han inte sitt misstag, han går vidare. jag tror att det är därför han lyckats. det långsiktiga målet, att komma dit man vill, det är det viktiga. hoppas att du hittar ditt egna sätt och dina egna orsaker att hålla din låga brinnande över det här med viktnedgång. för då kommer du absolut klara det =)

Sofia sa...

Att inte älta och hålla lågan brinnande, det låter som bra tips på hur man kan undvika de första fallgroparna när det är så lätt att börja misströsta.

Tack!