lördag 31 maj 2008

Sofia - choklad: 1-0

Vikt: 83,6
Minskning: 0,2
Totalt: 1,4

Yes! Fortfarande åt rätt håll. Bryr mig inte om alla möjliga slumpfaktorer utan gläds med vågen! Detta har gett mig incitament till att hålla inne med lördagsgodiset och tro på att jag kan lyckas trots att jag åt godis igårkväll. Det är faktiskt lätt att verkligen tro att det inte går att göra något åt sin vikt! Fast man vet att det är fysiskt omöjligt att gå upp om man äter extremt restriktivt. Så det betyder mycket, speciellt initialt, att få konkreta bevis på att ansträngningarna fungerar!!

Det märktes när jag var på macken idag och faktiskt planerade myslördagen framför godishyllan. Ögonen gnistrade av åsynen av alla löftesrika mjölkchokladsförpackningar i granna färger. Men på något sätt lyckades en fullständigt obekant röst tränga sig fram genom alla välkända hedonisthalsar som uppfordrande skrek "Vill ha omedelbart - ingen diskussion!!" för fulla lungor, och påpekade försynt att mörk choklad kunde möjligtvis vara bra att ha hemma, men jag ville ju faktiskt inte gå upp i vikt även om det var lördagkväll. Lika otroligt som att jag över huvud taget hörde rösten, var att jag faktiskt hann hejda mina invanda chokladköparimpulser! Miniseger som är STOR för mig!!

Så nu ska jag äta ordentlig kvällsmat och kanske ta lite gott te och någon mörk ruta, men det är ju inte världens undergång om jag tar de där bitarna någon annan dag...eller? Vi får se hur desperationen och överjaget förhandlar senare ikväll ;)

Tack för allt stöd redan tredje dan! Ni anar inte vad det betyder!!

Kramar!

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: