måndag 20 juli 2009

Måndag efter frossarhelg

Vikt: 83,4
Minskning: -0,9
Totalt: -1,7

Har varit bortrest två dagar och den där pizzan häromdagen utvecklades successivt till en frosserihelg. Men idag är det påt igen - nu blir det måndag hela veckan! Med ett satans sötsug. Kul i alla fall att vågen inte gått i taket! Kanske har det att göra med mina promenader som jag ändå hållt på.

Utvärdering:
  • Jättebra att se till att få en ordentlig promenad varje dag
  • Sötsuget är tufft och hör så mycket samband med livsstil
  • Sömnen är viktig för hur jag mår och tacklar sötsuget. Försök att släcka 23.00 oavsett när Lukas ska äta (som det är nu är det så svårt att gå och lägga sig eftersom det är stressande att veta att när man än lägger sig så ska man snart upp och ge honom mat igen, han äter ca var tredje timme dygnet runt)
Dagens matintag:
Frukost: Två mackor, en med ägg och kaviar och en med ost och kalkon och en kopp nyponsoppa
Mellanmål: Ett glas cola light, 5 brödskivor med smör (...så dumt! Sen kom jag på att jag inte ätit på länge och åt riktig mat istället. Borde planera måltiderna bättre!)
Lunch: Vitlökskyckling i ugn med purjolök och grönsaker i ugn penslade med olja (morötter, potatis och rödbetor)
Mellanmål: En liten päronmer (pappersförpackning)
Middag: En rejäl portion med chili con carne och råris. Mmm så gott!
Mellanmål: En halv kopp blåbärssoppa och en näve makademienötter

Dagens träning:
Kondition: Promenad till och från affären, ca 15 min totalt
Styrka: Hantlar (hälften av de övningar jag brukar göra)

Inspirerande artiklar:
  1. Varför frukost hjälper till med viktminskningen
  2. Viktminskningspepp i sommar
  3. Tips på viktträning

Inga kommentarer: