tisdag 21 juli 2009

Segt

Vikt: 83,9
Minskning: +0,5
Totalt: -1,2

Tycker jag varit riktigt duktig igår och hade hoppas på ett ordentligt viktskutt. Men jag får väl trösta mig med att det inte är riktigt rättvisande att titta på vikten varje dag. Imorgon onsdag har det gått en vecka sen jag startade på nytt, så det ska bli spännande att se om den viktförändringen är stor! Startade ju 15 juli 1009 på 85,1 kg (men viktbarometern utgår från 85,0 varför den alltid visar ett hekto mindre).

Idag har jag sovit uruselt eftersom bebisen varit orolig och pigg sen halv fyra imorse. Medan min sambo sovit som en stock. Fick två timmar bebisfri tid på eftermiddagen då jag sov med öronproppar så nu känner jag mig lite mer utvilad. Har läst att sömbrist på flera sätt bidrar till viktökning så jag ska försöka sno åt mig lite mer sömn på nätterna. Hur det nu ska gå till med en bebis som vill vara vaken. Men han har en sovperiod tidig kväll från ca 22 som jag kan försöka tajma in. Bara det att då är JAG så himla pigg och aktiv.

Utvärdering av gårdagen:
  • Superbra att jag ätit ordentligt - hela dan!
  • Synd bara att jag slarvade med träningen, den är också en viktig del av det hela!
  • Bra att jag hittade alternativ när sötsuget satt in - nötter och blåbärssoppa
Inspirerande artiklar:
Dagens matintag:
Frukost: Två mackor, en med ägg och kaviar och en med ost och kalkon och en kopp nyponsoppa
Mellanmål: Ett paket rostbiff och ett glas juice
Lunch: En rejäl portion med chili con carne och råris.
Mellanmål: Två glas äppelmust
Middag: 2 stekta mackor med ost och ägg och ett glas blåbärssoppa
Mellanmål: Smoothie på vaniljyoughurt (2,5%), frysta jordgubbar, blåbär och kanel. Gott med kanel som jag också har hört dämpar sötsug.

Dagens träning:
Kondition: 20 min promenad
Styrka: -

Inga kommentarer: