torsdag 4 mars 2010

Lugnare tempo

Vikt: 86,3
Minskning: +0,2
Totalt: -2,7

Igår var den jobbigaste dagen hittills. Kroppen hungrade och skrek och jag fick en sprängande huvudvärk som var riktigt påfrestande. Jag har nog fått för lite näring de senaste dagarna i min iver att snabbt tappa kilon. Så på kvällen unnade jag mig lite godis för att känna mig normal igen. Jag ska även äta lite godis idag och vila lite med viktnedgången, men jag känner på mig att jag snart är på G igen! Naturligtvis ska jag se till att äta lite mer ordentligt också. Men godiset är viktigt för att jag ska kunna slappna av lite. Jag har varit oerhört spänd (och energifull) de senaste dagarna och sovit väldigt dåligt. Kroppen har varit stressad helt enkelt. Och jag har varit trött på dagarna även om jag pga stressen haft energi så det har inte varit någon genuin livsenergi. Visst räknar jag med en viss hunger och en viss stress, men jag måste hitta en balans utan för mycket lidande. Man har ju ett liv också!

Funderar på att köpa fiberpiller på apoteket om hungern håller i sig. Då kan man äta mindre utan att lida lika mycket. Sen ska jag försöka komma igång med promenader så fort det blir lite varmare, för det känns inte så bra att gå långt med en liten bebis i svidande kyla.

Men ikväll blir det i alla fall volleyboll!

2 kommentarer:

AC sa...

Ta det lugnt! 72 är säkert en bra vikt, men ta 85 först (snart där!!!), sen 80, sen BMI 25 (ingen övervikt!!) och sen 75. SEN har du 72 som i en liten ask.

Och visst är det orättvist att man ser mullig ut även när man är sitt smalaste jag?!!? : P

Starkt att du klarar "lite godis". Det gör inte jag. Jag måste vara superhård när det gäller sånt.¨

Heltidsjobb med regelbundna tider är jättebra. Utom när man jobbar på ett kontor där det finns gratis kakor att äta så många man vill...

/AC

Sofia sa...

Hej AC!

Vad kul att höra av dig igen, jag har faktiskt saknat dig!

Jo jag har också svårt för "lite" godis, idag och igår har det blivit lite mycket. Och nu grämer jag mig över att jag är så mätt eftersom jag tänkt äta lite choklad efter kebaben och fantan. När man väl vill frossa så går det alltså inte! Inte med en känsla av njutning i alla fall, men proppa i sig kan man ju göra ändå ;-) Har varit lite stressigt på sistone förutom matstressen, så jag har unnat mig i två dagar men ska försöka vara på't igen imorgon. Vi får se om jag orkar det.

Kram, Fia