måndag 1 mars 2010

Rätt väg

Vikt: 86,4
Minskning: -0,1
Totalt: -2,6

Jag borde nog sluta med att hitta bortförklaringar till min viktminskning, för den fortsätter ju stadigt varje dag! Och för att orka är det just tankar som "jag ska bara försöka vara duktig idag" eller "jag vill försöka väga lite mindre imorgon" som gör att jag håller mig igång.

Igår åt jag extremt lite, inte pga min viktminskning utan pga stress. Först ett äpple vid nio och sen först vid halv fyra lite mat. Tog senare min gröt med ägg och avslutade kvällen med en smakportion av barnmaten vi gör själv som är så god! Kokad kycklingfilé, morot, potatis och palsternacka som mixas och sen får vi vuxna lite smör och salt i också.

Å jag var för snabb med att skriva inlägget, för efter ett toabesök väger jag nu 86,0 och är alltså väldigt nära 85 nånting! Nice :-)

Avslutade dagen med en rejäl portion spaghetti och köttfärssås för att ladda inför volleybollen ikväll. Jag känner ju att kroppen nästan är svulten, så det kändes lite kluvet att hälla i mig så mycket mat. Det var som att kroppen sög i sig maten som en svamp på en gång! Men jag behövde nog rejält med energi för jag tyckte träningen gick helt okej. Jag väger ju ändå nästan tre mjölkpaket mindre än förra gången jag spelade! Nu är jag helt mör och ska softa och begränsa mig till ett äpple eller så.

Keep on running!

Inga kommentarer: