onsdag 3 mars 2010

Ny vikt igen!

Vikt: 86,1
Minskning: -0,3
Totalt: -2,9

Oh vad skönt! Trots min bamseportion med spaghetti och köttfärssås igår och de två ostmackorna med smör efter volleybollen så väger jag alldeles perfekt idag! Kanske jag redan imorgon kan vara nere på 85 nånting nu!

Jag börjar faktiskt bli lite otålig med att blir smal. Nu när jag kämpar så hårt (med att äta mindre) och känner mig ordentligt motiverad, så blir jag förvånad och besviken att magen är så stor och verkar sitta som sten. Inget märks nämligen på mitt utseende än. Jag ser faktiskt höggravid ut men ingen har frågat mig om jag väntar barn igen, tills igår. Och jag har full förståelse för det men det var ändå fruktansvärt! Men jag får se det som ännu en motivationsfaktor. En effektiv piska!

Mitt första stora delmål blir att väga 72 kg eftersom jag nyligen sett bilder på mig efter att jag viktväktat bort drygt 10 kg för några år sen. Och jag kom i ett av mina favoritbyxor och fick en smal silhuett även om jag ser lite smårultig ut på nära håll. Om jag går ner 2 kg i månaden borde jag väga 72 i september. Kämpar jag lite extra så borde jag nå målet redan under sommaren!

Vi får se om jag orkar hålla en sån här ordentlig takt i sommar också eftersom jag kommer börja jobba heltid snart. Men med en fast struktur på dagen borde det också var lite lättare med maten.

Tänk att det funkar att gå ner! Jag började nästan tro att min kropp bara klarar av att gå upp i vikt! :-)

Inga kommentarer: