lördag 20 mars 2010

Ingemansland

Usch, jag undviker att skriva här för det känns så förpliktigande! Och just nu behöver jag mitt godis. Men allt onödigt godisätande när man inte är riktigt sugen kan man ju skippa (frosseriet) och jag kan ju anstränga mig lite extra för att äta bra mat (orka laga själv) och tänka på att röra mig lite mer i vardagen (gå några meter extra). Det kan väl inte vara så svårt?

Hur som helst så har jag nu varit sjuk i två veckor och därför inte kunnat träna. Eftersom min bebis också varit sjuk samma tid har jag även undvikit att gå längre barnvagnspromenader. Så min kropp är urlakad på muskler vid det här laget! Är förvånad över att vikten inte är värre, men det kan ju vara avsaknaden på muskler helt enkelt.

Nåja. Jag vill ju gå ner i vikt nån gång, så varför inte starta nu?

Jag ska göra mitt bästa utan att slita livet ur mig.

Så mot en grötfrukost med ägg :-)

2 kommentarer:

ac sa...

hej tjejen- hur går det? Det var länge sen du skrev!!

Ta hand om dig- snart är det dags att ta fram sommarkläderna!

kram

Sofia sa...

Hej ac!

Det var länge sen. Jo det går inget vidare med vikten för tillfället. Har haft mycket som hänt i mitt liv - bara positivt - men jag har inte orkat fokusera på vikten. Och så har jag börjat jobba och är helt slut på kvällarna. Men jag hoppas att saker stabiliserar sig runt mig så att jag kan vara mer ståndaktig framöver. För nån dag sen hade jag i alla fall gått ner 4 kg totalt, men eftersom jag äter godis varje dag tror jag inte nedgången är så stabil.

Hur är det med dig?

Kram, Sofia