söndag 28 februari 2010

Månadsslut februari

Vikt: 86,8
Minskning: +/- o
Totalt: -2,2

Jag är jätteglad att jag lyckats hålla vikten, för lördag innebär alltid lite choklad och dataspel för min del. Men i och med att jag åt väldigt lite och någorlunda nyttigt under dan så fick jag inte i mig så många kalorier ändå. Till frukost åt jag gröt med socker, mjölk, 2 ägg och ett glas med C-vimatinbrus. Till mellanmål en och en halv guldnougat med mjölk, lunch blev jasminris och en kycklingröra med crème fraische, rödlök och morötter. Mellanmål ett äpple och till kvällsmat åt jag lite pastaskruvar, kokt broccoli och tonfisk i vatten med oregano och lite smör på (vilket gjorde att det blev en gourmetmåltid!). Det låter kanske mycket för andra som "bantar" men i och med att portionerna var små och då jag brukar äta mer så var jag precis inte hungrig hela dan. Eller lite kanske, men jag var så sporrad av vikten igår att jag inte ville spoliera det. Och mitt mål är inte att banta utan att äta och leva mer förnuftigt. Och där får godiset också plats :-)

Idag blir det också lite dataspelsgodis men sen ska jag försöka äta bra.

Sammanfattning Februari:
Jag har gått ner 2,2 kg på en månad vilket faktiskt är en helt okej takt med ca 0,5 kg per vecka. Månaden har inneburit mycket stress för annat i mitt liv och två veckors resande, så att jag under dessa omständigheter varit så duktig är sporrande! Från den horribla vikten på 89 så väger jag nu 86,8 vilket känns som ett tillfredsställande framsteg! Med dessa framgångar borde jag sikta på att väga ungefär 85,0 sista mars vilket vore fantastiskt härligt!

Startvikt 30 januari:
88,9 kg

3 feb 88,7
8 feb 88,3
9 feb 87,8
10 feb 87,3
11 feb 87,8
12 feb 87,8
17 feb 87,0
22 feb 87,8
27 feb 86,8

Inga kommentarer: