onsdag 17 februari 2010

På väg

Vikt: 87,0
Minskning: - 0,3
Totalt: -2,0

Wow! Två kilo minus redan. På ungefär fyra veckor. Känns bra och lite overkligt. Men jag måste säga att jag är förvånad och tycker att det också är lite oförtjänt. Jag blev mycket riktigt sjuk och har varit bortrest några dagar. Sammantaget betyder det att jag rört mig väldigt lite och inte orkat vara så sträng med maten. Men samtidigt har jag verkligen försökt hålla nere på mängderna jag stoppar i mig, och även om det slunkit ner nån godbit så har jag ansträngt mig för att hålla mig ifrån frestelser.

Nu känns i alla fall målet med att väga 86 nånting inte alltför omöjligt :-) Jag antar att jag kommer att gå upp lite grann när jag börjar röra på mig mer (och får tillbaka de muskler som förtvinat när jag vilat mycket som sjuk). Men det är i alla fall på rätt väg!

Idag blev en jobbig början på dan med lite sömn, mycket PMS och en gnällig pigg bebis. Så jag var SÅ nära att trösta mig med ett paket remikex. Sen vägde jag mig och resultatet gjorde att jag fick ny energi att satsa på att gå ner - även idag.


1 kommentar:

AC sa...

J Ä T T E B R A !!!!!

0,5 kg/v är väl det som "experterna" rekommenderar?

Tror inte att du behöver oroa dig för att gå på dig muskelvikt igen när du börjar röra dig- om du kunde besinna dig och äta mindre portioner och inte frossa när du var orörlig så har du ju kommit en bra bit på den mentala vägen!

Kanon, helt enkelt!

PMS suger verkligen; jag drar på mig vätska då och magen blir som en tremånadersgraviditet. : )

/AC