onsdag 10 februari 2010

Underbart

Vikt: 87,3
Minskning: - 0,5
Totalt: -1,7

När det går så här bra måste jag ju bara skriva :-) Har gått en lång promenad måndag och tisdag plus att jag spelat volleyboll igår (tisdag) där jag också gjorde lite situps och armhävningar (blev förvånad att jag utan problem klarade 10 armhävningar på knä! Det brukar inte gå SÅ lätt!). Har ätit ordentligt men bra med en stadig frukost på gröt och ägg. Sen har det blivit mellanmål och en ordentlig lunch/middag vilket jag klarat mig på eftersom jag gått upp lite sent. Kanske nåt lättare innan jag lägger mig, igår blev det en hel måltid till men en nyttig en! Två sojakorvar och till det en barnmatsröra vi lagat till lilleman, men den är SÅ god om man bara tillsätter lite salt och smör. Består av kokt potatis, morötter, palsternacka och kyckling. Det är både ett nyttigt mellanmål och ett bra alternativ till potatismos.

Nackdelen med att jag varit så duktig senaste veckan är att det sliter på kroppen. Jag känner igen det här från två andra rivstarter nyligen varav den ena precis innan jul. Jag har då gått långt varje dag, ätit lite och känner mig helt speedad i kroppen - och sen kommer den som en brev på posten. Jätteförkylningen. Kände redan igårkväll att jag var för trött i kroppen för att träna men tvingade mig iväg. Ska därför ta det lite extra lugnt idag och få i mig mycket C-vitamin. Men hoppas ändå orka ut på en ordentlig promenad i eftermiddag. Får se hur det blir med det, vill verkligen inte bli sjuk nu! Så jag borde kanske ta mig en vilodag idag.

Har gått ner 1,4 kg på tre dagar! Det kanske kommer att gå lite upp igen, men det känns inte som en slump att vågen blivit så snäll så jag hoppas att jag håller ställningarna i alla fall.

1 kommentar:

AC sa...

1,4 kg på tre dagar är bra! Men du- var det inte lördag som var vägningsdag? : )

TA DET (lite) LUGNT så att du inte slår knut på dig själv!

(I´ll keep wathing you)