lördag 6 februari 2010

Halvdan start

Vikt: 88,7
Minskning: - 0,2
Totalt: -0,3

Jag har varit ganska duktig halva veckan, och riktigt spårat ur med pizza och onyttigheter andra halvan. Men inte frossat som jag kan göra i och för sig. Jag är i alla fall väldigt glad att vågen visar på mindre än förra veckan. Även om det inte är mycket är det verkligen så jag vill ha det!

Lite tankar:
  • Invägning varje lördag morgon
  • Mitt första mål är att äta riktig mat regelbundet
  • Och att försöka röra på mig varje dag, 30 min promenad och/eller styrkeövningar hemma/volleyboll
  • Ska försöka sova ordentligt, för när jag inte gör det är det grymt svårt att låta bli godis. För att uppnå sömn borde jag gå varje dag, träffa folk varje dag och äta hyfsat och gå och lägga mig vid 22-23 i alla fall (vilket är svårt! Igår somnade jag först framåt fem på morgonen)
Idag blir det gröt och ägg till frukost. Ska kanske inte ha ambitionen att redogöra för maten varje gång jag bloggar eftersom jag inte skriver varje dag, och då inte fyller på vad jag stoppat i mig på kvällen.

Nu ska jag snart åka till shoppingcentrumet - det blir dagens utflykt :-)

So long, Sofia

1 kommentar:

AC sa...

Hej
Hittade din blogg idag, och även om jag inte läst allt så tror jag att du är som jag, ungefär. VÄLDIGT svag för godis, mackor, pasta mm. Två barn, heltidsjobb, hög tröskel mot att prioritera egen träningstid. Eller promenadtid.

Tänkte bara säga en sak som du förmodligen redan hört, och det är GI. Det är det enda som funkar för mig för att bryta mitt sockersug. Aftonbladet hade/har någon "turbometod", och jag tror att den finns beskriven på en Metroblogg också. Tja, det var mitt Bästa Tips. Plus vardagsmotion (gå med barnen till dagis), men det har du väl också hört förut? :)För mig brukar det vara så att lyckas jag väl hejda mitt överätande så kommer motionsmotivationen automatiskt. Jag väger också nånstans runt 85 och skulle vilja gå ner minst 10 kg. Igen... Har gjort det typ fem ggr förut, och det är lika pestigt varje gång! : )

Lycka till!
/AC