torsdag 4 september 2008

På jakt efter andra guldkanter


Denna tavla satt på toaletten på B&B i Stroud

Fortfarande elände på ätfronten tyvärr. Började dagen med två kexchoklad varefter jag fick min dagliga övertygelse om att jag vill äta nyttigt och gå ner i vikt (extremt dålig tajming!). För mig har just chokladsuget på mornarna varit något heligt som satt guldkant på tillvaron när saker varit jobbiga. Men jag vill ändra mig! Och det har ju gått förut. Borde nog vara strikt med godisförbud under veckan och ha en ätardag. Ska nog införa det igen. Och köra med kromtabletter som har hjälpt mig förr med sötsuget. Men jag måste säga att de cravings som gör att jag äter choklad på sistone har varit mer av mental karaktär. Men ändå.

Idag känner jag mig glad, för jag har beslutat att rida en extragång imorgon fredag! Ridningen fungerar som choklad för mig - något kul, en motivator och något att se fram emot. Snart kommer jag nog även börja med volleyboll på kvällarna och då är min vecka fylld av roligheter. Som förhoppningsvis kommer att tränga ut chokladlusten.

Dagens nyhetsskörd:
Recept på pastaröran:
  1. Hacka en gul lök och fräs i olja med massa curry.
  2. Hacka en röd paprika och fräs tillsammans med löken.
  3. Gör rum på halva stekpannan och fräs 4 pressade vitlöksklyftor tillsammans med svamp.
  4. Krydda med chilipeppar, vitpeppar, salt, gurkmeja.
  5. Häll i lite Ajvar Relish och en tonfisk i vatten och en tonfisk i olja. Och en burk krossade tomater.
  6. Krydda med en hel del oregano och basilika. Låt koka ihop lite.
  7. Häll sedan i en créme fraishe (eller Kesella - lite nyttigare).
  8. Servera med pasta av nått slag!
Dagens matintag:
Frukost: 2 kexchoklad
Lunch: En påse naturdiet (cafè latte) och en kopp grönsaksjuice
Middag: Tonfiskröra med spaghetti
Mellanmål: 2 stekta blodpuddingsskivor med jordgubbssylt och ett glas juice

Dagens träning:
Kondition: 35 min cykling. 10 min rask promenad.
Styrka: 120 situps, 20 armhävningar



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: