fredag 5 september 2008

På G igen


Jag bara koncentrera mig på ett litet steg. Idag.

Vikt: 81,7
Minskning: + 0,3
Totalt: 3,3

Har precis kommit hem från ridningen och är helt slut. Denna gång valde jag häst och fick en jättesnäll yngre häst som lyssnade bra. Men han var ändå rätt slö så jag fick jobba en del. Uppstigningen har aldrig varit ett problem när jag ridit tidigare. Men trots att de hästar jag ridit inte varit superhöga har jag otroliga problem med att komma upp. Avstigningen är inget problem nu, men jag blir ändå lite nervös och slog idag i magen lite grann. Jag måste gå ner om så bara för att få bättre förutsättningar för ridningen!

Tycker jag var jätteduktig igår! Ska försöka vara lika duktig idag. Men det är fredag och jag har ridit, skulle vara så mysigt att belöna mig med lite bullar (gillar pågens kanelgifflar). Men det har jag inte gjort. Istället ska jag äta en ordentlig lunch med tonfiskröran från igår. Det var så underbart igår att ha ätit ordentligt hela dagen, och röra på sig så mycket. Jag kände mig fysiskt tillfreds och piggare än vanligt. Inatt har jag heller knappt sovit nåt för jag varit så pigg, men det beror nog på att jag skulle rida så tidigt som 9. När jag körde hårt, innan bloggen började, så åt jag betydligt mindre och tränade betydligt mer - och sov mycket mindre! Kroppen var inte stressad utan pigg nästan hela tiden! Så jag tror det är ett bra tecken. Brukar ju annars kunna sova i princip hur mycket som helst.

Dagens matintag:
Frukost: 1 macka med skinka (ej smör)
Lunch: Pasta med tonfiskröra
Middag: Ärtsoppa
Mellanmål: En halv påse bullar (kanelgifflar) och någon rad fazerchoklad (det är ju ändå fredag)

Dagens träning:
Kondition: 20 min cykling, ridning 50 min
Styrka: Ridning 50 min (mkt ben och mage/rygg)

Dagens nyhetsskörd:


Andra bloggares åsikter om , , , , , ,

7 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Kul med ridningen! Jag rider också och funderar på egen häst eller medryttarhäst..
Men med vikten... Skaffa dig en hållbar plan och håll dig till den. Det du gör nu funkar inte. Varken för vikten eller för ditt liv.
Kexchoklad till frukost och naturdiet till lunch???? Har du tänkt på signalerna som du ger din kropp???
Jag hjälper dig gärna och det finns andra här som också har genomtänkta idéer!

Kram Q

Anonym sa...

Heja Sofia

Visst är det höst nu, det kändes redan första september. Åtminstone inbillade jag mig det när jag drog ner den höstkyliga luften i lungorna.

Allt skyndar vidare, skyndar. Knappt minnena hänger med.

Och du har tagit ny luft du också, dammat av projektet. Det måste egentligen kännas ganska roligt?

Vad var det rolig liten laptop du skaffade dig? Själv har jag sneglat som besatt efter en Asus eec nånting.

Och så hoppas jag det är bra med dig. Ha det gott!

Sofia sa...

Hej Badgear!

Ja jag blir nästan irriterad när sommarvärmen dröjer sig kvar, bättre att verkligen veta att det är höst för att kunna förbereda sig på en ny fas i livet. Liksom.

Jo jag vill gå ner i vikt och ska fortsätta, men ibland undrar jag om bloggen är rätt form. Har du aldrig varit bloggtvivlare? Jag känner mig nästan lite tom när jag viker ut mig så ibland. Kanske ska vara mer neutral. Har du någon inofficiell bloggpolicy?

Laptopen heter Medion men är egentligen samma som MSI Wind. Jag har tittat på den nya Asus eec (901 har bättre processor och längre batteritid än 900)och jag tror den är bra, till och med lite bättre än den jag har. Snygga är dom oxå!

Just nu är det faktiskt lite kämpigt, ridningen piggar upp men annars längtar jag så otroligt mycket efter natur och landsbygd och känner mig orättvist förvisad till min lilla papplåda :) Men det är ju bara en tidsfråga, ska försöka flytta om något år. Lite avundsjuk på dig och alla joggingturer i skogen och seglingsrundor i skärgården. Det måste vara underbart!

Ha det bra!

Kram, Sofia

Sofia sa...

Hej Qvinnan!

Åh vad roligt att du också rider! Jag drömmer om en egen hästgård så småningom, men just nu är en gång i veckan faktiskt lagom. Du får berätta om du skaffar häst eller blir medryttare!

Tack för omtanken! Men jag har egentligen en plan, och modifierar den allteftersom jag ser hur det funkar. Problemet är bara att livet kommer emellan ;)

Och godis och naturdiet är inte en alltför dum kombination, jag tycker det vore sämre att äta en mastig måltid efter chokladfrukost med så mycket fett. Men det är ju inte så att jag tänker att det är okej med choklad om jag sen kompenserar med måltidsersättning, utan snarare ett sätt att försöka göra det bästa av situationen när jag väl trillat dit.

Vad hade du tänkt föreslå? Att dra ner på kolhydraterna är jag med på, men inte att utesluta dom helt.

God fortsättning nu med vikten!

Kram, Sofia

QvinnaDeLuxe sa...

Tänkte föreslå att du blir av med ditt sötsug då det är det som sätter krokben för dig gång på gång på gång...

Som sagt, jag har varit där och kämpat i uppförsbacke...

/Q

Anonym sa...

Något jag har märkt är att socker vill ha mer socker. Gäller även pasta och bröd. Ät fullkorn och sånt så blir det nog lättare att hålla linjen. Och kanske alkoholfritt ett par månader.

Sofia sa...

Hej analytisk!

Du har rätt! Men jag äter redan i stort sett bara fullkorn och långsamma kolhydrater, förutom pasta då och då. Dessutom dricker jag ingen alkohol. För mig är den största boven choklad och det vill jag gärna ha med eller utan sötsug.

Knepet för mig är att hålla mig mätt, vara stimulerad och må bra med mitt liv i övrigt - och motionera. Och inte äta så mycket kolhydrater överlag.