tisdag 2 september 2008

Skördetid


Vikt: 82,1
Minskning: +0,7
Totalt: 2,9

Hjälp!

Nu får jag skärpa mig! Jag gör ju bevisligen allt för att gå upp igen, och nu får jag skörda min dåliga sådd. Kan säga att jag åt två guldnougat och en sockerfanta i söndags (för att belöna mig efter ridningen), en pizza igårkväll (bara för att jag fick chansen) och två enorma portioner äppelpaj med gräddglass ikväll.

Men det är svårt att vakna på rätt sida och orka motivera sig när jag groggy på morgonen (halv elva) ser en spindel som trådar ner sig några centimeter från mitt huvud (upptäckte den med hjälp av min katts fascinerade blick), och både soptömning och renovering bullrar med stor frenesi. Bubblar upp en frustration och känsla av godisberättigande som är svår att få bukt med. Men jag lyckades lugna mig innan jag åt något, och sen var jag jätteduktig. Gjorde helt enkelt plats för lite tankar mellan ätimpuls och glufsande. Men sen blev det värre på kvällen. De nyplockade äpplena förgås ju om jag inte bakar massa äppelpajer....kanske borde införa nolltolerans igen.

Jag vet ju att det oftast funkar om jag sätter mig ner och tänker, läser lite peppbok eller skriver ner mål och har tankestund. Varför gör jag inte det? Måste försöka föra in det mer regelbundet. För varje morgon är ju "bara idag" och kan ju inte sabba min viktminskning. Och jag går på det varje dag. Och många dagar små...Idioti.

Ville inte visa upp min vikt idag. Skämdes mer för Er än för mig. Knasigt. Men jag vill att ni ska vara stolta, peppande och allt det där och jag känner hur intresset falnar i takt med de uteblivna resultaten. Vilket är helt okej! Måste få bukt med min fåfänga. Gör ju detta för min egen skull.

Men en kvällspromenad får det bli (är nu nästan helt mörkt vid åtta! TRIST)

Och en ökad vikt i morgon. Men då börjar plugget och förhoppningsvis även rutiner och självbehärskning. Och stimulans som kan ersätta några godishål.

Bara att knata på.



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Lider med dig, men du...
Det känns lite som om du skulle prova nått annat. Det du gör nu verkar inte funka på dig och du verkar bara bli deprimerad av det. Då äter man bara ännu mer.
Jag tycker du ska ta en riktig funderare på hur du ska göra, och ha en plan.
Din kost nu håller bara kvar ditt sockersug/beroende och du kan inte stå emot.
Hitta ett sätt där du kan bli av med ditt sockersug och där du kan äta dig mätt.
DET är lösningen!

Pepp & kram

/Q

Sofia sa...

Hej!

Du har rätt i att mitt ständiga kolhydratätande håller kvar godissuget, och det vet jag om. Det som har fungerat tidigare är just att skära ner både på godis och andra kolhydrater och det är det jag ämnar att göra. Men ibland känns det som livets ända innehåll är en chokladbit. Och då blir det rysligt tomt att låta bli. Men ju mer jag fyller livet med innehåll, ju lättare kommer det bli att hålla fast vid min plan.

Lycka till själv! Har inte varit inne så ofta eftersom jag vet att det går bra för dig, och det är lite jobbigt när jag själv står och stampar...men jag har inte gett upp utan kommer snart igen!

Kram, Sofia