tisdag 9 september 2008

Volleyboll


Fontängroda, Cheltenham, England
Vikt: 81,6
Minskning: -0,1
Totalt: 3,4

Har sovit dåligt men kom ändå iväg på en promenad med en kompis under förmiddagen. Och nu känner jag mig redan piggare och igång.

Har kollat upp volleybolltider och ska försöka komma iväg ikväll. Ska bli skoj!

Dagens matintag:
Frukost: Ett halvt glas proviva
Lunch: Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön, solroskärnor, jordgubbar, lite socker och minimjölk. Och ett glas juice och två ägg.
Mellanmål:
Banan
Middag: Spaghetti och tonfiskröra
Mellanmål: En handfull pecannötter
Mellanmål: Broccoligratäng (findus) och några enstaka smågodisar (den fantastiska gratängen trängde ut godissuget)

Dagens träning:
Kondition: 1h promenad (maklig takt), cykling 20 min
Styrka: 110 situps, 12 armhävningar

Dagens nyhetsskörd:


Andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är imponerad av hur mycket du rör på dig. Jag hatar motion. Ungefär som Skalman.

En maklig promenad är väl okej, men att bli svettig och andfådd... huga!

Nu behöver jag inte träna av viktskäl längre, men det är ju aldrig fel att vara lite trimmad och ha hygglig kondis.

Sofia sa...

Vitsen är att lura sig själv lite genom att göra nåt kul! För min del är det som sagt volleyboll och ridning, och för att vara duktig på det måste jag vara någorlunda vältränad. Dessutom är jag ute efter en tonad kropp, inte bara att vara smal. Och man blir mycket piggare och gladare med motion! (Men att kräla på golvet och göra mina övningar är ju inte jättekul, men det tar ju bara ca 5-10 min!)

Kul att du nått din målvikt!!

QvinnaDeLuxe sa...

Blir du inte hungrig mitt på dagen??
Kollar man vad du äter så blir det inte så fasligt många kcal.

/Q

Sofia sa...

Hej Qvinnan!

Det är ju positivt om kalorierna inte är så många! Jag har ingen riktig koll utan tänker att jag äter lite väl mycket för att gå ner i vikt. Men jag måste bli mätt.

Nej igår åt jag ordentligt nästan hela tiden. Tyckte faktiskt det blev lite mycket att klämma i mig tonfiskröran också (det var en rejäl portion). Äter mat var fjärde timme, så jag hinner inte bli hungrig.

Så länge jag äter bra orkar jag heller inte äta så mycket godis, så jag ska försöka fortsätta med det.

Men kanske är det också motionen som får min hunger att stillas. Jag tycker att det är aptitreglerande att röra sig och har för mig jag läst att det kan vara så...

Kram, SOfia