söndag 17 augusti 2008

Baddepp


Painswick, Cotswolds (England)

Deppig söndag. Dan efter ätardan med lite nytt godis i systemet för att jag varit deppig. Men på kvällen klarnade det upp och jag kom iväg och igång. Ofta är det när jag tvekar inför att duscha direkt på morgonen som jag sedan känner mig för skitig för att ta mig för nåt vettigt, och ju mer dagen lider, ju dummare känns det att duscha då. Igår var en sån dag. Hela dagen hade jag ett badkar som jag fyllde på lite då och då, men aldrig använde. Jag frös dessutom och hade bara på mig en tröja - eftersom jag ändå skulle hoppa i badet. Dagen förflöt i ett slags mentalt fruset landskap där jag fastnade mellan två beslut - att bada eller inte bada. Att det kan vara så svårt!

Så idag ville jag inte göra om misstaget (nu var jag skitigare än nånsin!), men det tog mig ändå fram till tre innan jag duschade - och då bara för att jag tvingade mig iväg på stan till lite småshopping innan de stängde. Men så fort jag kände mig någorlunda fräsch började molnen sakta skingra sig och nu är mitt sinne ganska lugnt och harmoniskt. Det gör förstås sitt till att jag lyssnar på härlig blues i bakgrunden :)

När jag blir skitig ett längre tag så känner jag mig ovanpå övervikten sådär riktigt hopplöst äckelful och jag ser hela mitt liv med skitiga glasögon. All gammal gegga flyter upp. Så tror jag att det är.

Har faktiskt också haft några dagar på sistone där jag känt mig riktigt nöjd med mig själv. Stolt över min kropp och att vara jag då jag ser med förväntan på framtiden. Då jag inser att jag har det ganska bra och att jag kan styra mitt liv åt det håll jag vill. Lika underbar som sällsynt känsla i mitt liv. I fredags kände jag så, och sedan så lördag - söndag med depp. Det KAN ju ha något med godiset att göra. Jag trivs med att känna mig fräsch och på väg!

Tar mer England imorgon. För nu är det solnedgång och jag kan ana hur vackert det är bakom mina skitiga fönster ;) Så temat idag har varit skit! Skit i sinnet, skitig lekamen och skitiga fönster!

So long!



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: