fredag 1 augusti 2008

Stadsvandring


Vikt: 80,6
Minskning: 0,2
Totalt: 4,4

Trots att jag åt ordentligt igår och inte rörde på mig har jag gått ner två hekto. Det känns som jag börjar få pejl på vikten igen. Och nu (äntligen) börjar jag vänja mig vid att bli nöjd på mindre portioner och smalare mat igen.

Har varit i stan idag och av misstag blivit filmad av Filip och Fredrik. Får bara hoppas att de väljer bort just det materialet, eller att det (jag) knappt syns i TV! De var helt lågmälda med endast en TV-man i följe. Tycker de borde ha haft varningsskyltar, eller i alla fall varit ett större och skränigare gäng! Dessutom hade de diskreta sommarkläder i svala färger. Såg ut som vilka sommarflanörer som helst. Luriga kamoflagekläder!

Så se upp!

Dagens matintag:
Frukost:1 glas juice och dinkelmüsli (1dl) med lätt-a-fil
Mellanmål: En halv påse bigaråer (eller hur de stavas) (ca 240g). Fantastiskt gott, rekommenderas!!
Lunch: Räkmacka på stan med många färska räkor, litet grovt bröd, ägg, sallad och bara lite onyttig sås
Mellanmål: Katrinplommon
Middag: 1 ½ portion bönsallad
Mellanmål:
Återfall. Bestämde mig för att ha ett 24-dygns-ätande istället för en ätardag. Var deppig och behövde piggas upp. Men hälften hade räckt. Hoppas jag struntar i ätardag imorgon och fram till nästa helg nu.

Dagens träning:
Kondition: En heldag på stan
Styrka:

Dagens nyhetsskörd:
Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Ja, nu händer det ju grejer! Inget godis i sikte - bra jobbat! :-)

Fast blir du verkligen mätt? Jag tycker du äter så lite på en dag.

Själv har jag fuskat lite idag - det var jordgubbspaj i personalrummet så jag tog en liten fjuttig bit. Visserligen med vispgrädde, men själva pajen bidrog förstås med ett gäng kolhydrater.

Får nog skippa fredagsvinet ikväll, med andra ord... :-)

Sofia sa...

:)

Jag blir faktiskt ordentligt mätt! (Fast jag har fått omdefiniera mätt eftersom det förut betydde proppmät eller illamående:). Men nu har jag ju hunnit ställa om efter ätardagen - direkt efteråt var det jobbigt!.

Men jag rör mig inte överdrivet mycket, skulle kanske behöva äta mer och jag var aktiv hela dagarna.

Unknown sa...

Kul att du gör framsteg!
Jovisst kämpar jag också, tyvärr inte på nätet.. Men jag har kämpat mig från BMI 38 till BMI 33. Jag kommer att bli såå nöjd när jag kommer till mitt delmål 29,9 (dvs till "bara" överviktig). Mestadels med massor av motion; långa promenader, roddmaskin och lekstunder med Wii Fit.
Det där med syresättning vid menssmärtor tror jag är helt riktigt. När jag läste din kommentar kom jag ihåg att mina menssmärtor minskade rejält när jag tog långpromenader.
Jag hoppas att man får se en liten skymt av dig i tv:n ;)
Lycka till idag också!

//Anna

Sofia sa...

Hej Anna!

Då har du verkligen jobbat på bra! M

Nu känner jag mig inte förtjänt av ditt beröm, men tack ändå. Det är som min inbyggda ätarklocka slår igång på fredagskvällarna. Men till mitt försvar kan jag säga att det varit rätt stressigt i mitt liv på sistone, och att jag släppte lite på tyglarna igår för att det blev för mycket att också vara så duktig med vikten.

Vad är Wii Fit för nåt?

Lycka till nu!

Kram, Sofia