torsdag 21 augusti 2008

Hästdrömmar


Efter ytterligare ett godisslag (hela förmiddagen) ska jag nu försöka hitta motivationen till mitt nya hälsosamma liv.

Det svåra just nu är att kombinera studier med viktminskning. Det har varit mycket lättare att bara fokusera på mat och motion under sommaren, men nu ska jag också läsa och prestera varje dag. Nu blir det ännu viktigare att föra in roliga inslag i mitt liv, så allt inte bara blir måste och nyttogöromål - då revolterar jag mot mig själv tyvärr. Jag har en präktig tjej i mig, men också en rebell och de där två håller oftast varandra i schack.

Det känns fortfarande så oändligt långt fram till söndag då jag ska börja rida. Och samtidigt trist att jag ska önska bort de sista dagarna av sommarlovet...

Börjat läsa en del om hästar eftersom jag funderar på att köpa en American Curly om några år! De har krulligt hår och ska vara väldigt snälla, lugna och allergivänliga. Och allround.

Och nu sitter jag här. Med en het härlig chili i magen. Klockan halv fem på kvällen. Och har ingen susning om vad jag ska ta mig för. Vill bara äta mer chili...jag behöver nog mer rutiner eftersom jag är så otroligt oföretagssam. Fortfarande ackompanjerad av Eric Claptons urmysiga blues. Det är kanske han som är felet!

Dagens nyhetsskörd:
Dagens matintag:
Frukost: Godis! Åt lite After Eight, en, twister (ung. engelsk center), några chokladöverdragna fingerkex, en päroncenter (!) - allt med massor med minimjölk till (mycket socker i mjölk också!)
Lunch: Chili con carne med råris (en rejäl portion)
Mellanmål: Lite spaghetti
Mellanmål: 2 glas apelsinjuice

Dagens träning:
Kondition: 20 min rask promenad. Sprang 3 lyktstolpar.
Styrka: -


Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt avis på dej som ska börja rida. Jag vill också! Har ridit sen jag var 7, både på ridskola och som fodervärd, men det var ett drygt år sedan jag slutade nu. Jag vill jag vill jag vill! Och jag ska, när jag har tid och råd och har bil!

/Pernilla - itrim2008.blogg.se

Anonym sa...

Kul att du ska börja rida! Jag var en hästtjej från 2:an till 8:an tror jag det var, och har de senaste åren funderat på att börja rida igen. Nu har jag tid och råd och det skulle vara såå mysigt! Misstänker dock att de flesta klasser är fulla inför hösten, men man vet ju aldrig. :)

Sofia sa...

Hej Pernilla!

Vad kul att nån är avis på mig! ;)

Det är faktiskt himla dyrt att rida! När jag red senast (typ nästan 10 år sen) kostade det ca 1500 per termin, och i min enfald befarade jag att det skulle vara "lika dyrt" idag. Pyttsan! 2800 kr för en termin - nästan dubbelt så mycket, och det bara här i glesbygden! Och sen måste jag ha ridbyxor och några slags skor också....kommer börja i gympadojjor och det är kanske inte så smart..

Kram, Sofia

Sofia sa...

Hej Miss Blue!

Gör det! Jag signade upp mig först i slutet på förra veckan. Och man får väl vara lite flexibel med i vilken grupp man ska börja, jag hamnar i en sen grupp (hade helst varit tidigare) och tycker dessutom att jag borde var i en svårare grupp. Men det är inte omöjligt att jag övervärderar mina kunskaper!

Tror det är lättare att känna sig hemma när man deltar i samhällslivet eller det sociala livet regionalt eller vad man ska kalla det. När jag bodde i England (8 mån) så fick jag mitt sociala nätverk från volleybollen. Så det finns många anledningar till att börja rida! För mig är en att jag bara vill ha kul! Livet är så fyllt av beslut, måsten och kämpande. Jag behöver verkligen mer lust i tillvaron. Dessutom vill jag ju bo på landet med häst, och då känns detta som en förberedelse och därmed blir framtiden inte lika jobbigt långt borta!

Berätta hur det blir! (kan bara föreställa mig en hurtig ridlärare på norska - det måste ju bara bli kul!).

Kram, Sofia