söndag 31 augusti 2008

Bra början


Vikt: 81,8
Minskning: +0,6
Totalt: 3,2

Jag får leva efter devisen "det är aldrig försent att börja om". För jag har ju egentligen gjort allt jag kan för att gå upp i vikt senaste tiden. Men samtidigt vill jag verkligen går ner. Har bara inte orkat. Eller levat tillräckligt runt om viktminskningen - så att frånvaron av mat har gjort hålen i mitt liv synliga. Men jag får jobba på att både skaffa mig ett bra liv och gå ner i vikt.

Idag är det söndag. Är inte ensam och ska rida idag. Så motivationen är på topp! Började med en rask promenad och äter nu min vanliga stadiga frukost. Men ska hålla igen på träningen idag så att jag har krafter kvar till ridningen (som sist var extremt krävande både styrkemässigt och konditionmässigt).

Det är fantastiskt väder idag. Vindstilla, över 20 grader och sol från en klar himmel. Men jag vetesjutton vad jag ska göra av det. Det vimlar i alla fall av söndagspromenerande ute - och de flesta hade shorts och kortärmat! (Men inte jag.)

Nu ska jag spela helgens andra pass med Age of Empires. Men utan godis!

Dagens nyhetsskörd:
Dagens matintag:
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön, frysta blåbär, solroskärnor, lite socker och minimjölk. 1 glas juice. Ett ägg.
Lunch: En halv portion chili con carne
Mellanmål: Några riskakor med ost (onödigt jag vet!)
Middag:
Bönsallad (kidneybönor, kikärtor, fetaost, rödlök, tomat, gurka, paprika och ruccola)

Dagens träning:
Kondition: 30 min fastande rask promenad.
Styrka: -


Andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: