fredag 29 augusti 2008

Påt igen


Vikt: 81,2
Minskning: +0,3
Totalt: 3,8

Efter nästan tre veckors frosseri är det underligt att jag inte väger mer. Men jag kan tänka mig att det är oproportionerligt lite muskler och mycket fett som väger. I vilket fall som helst känns det bra.

Tänkte börja på ny kula nu med viktnedgången, men eftersom jag skrivit det tidigare och inte orkat komma igång då så vill jag inte lova nåt.

Vad gäller ridkläderföljetongen kan jag berätta att jag köpt jodphursbyxor i stlk 44 och jodphursskor (stlk 40). Men funderar på att krångla på mig ett par chaps (ett slags benskydd i läder) längre fram om jag får ont i vaderna eftersom jag tycker att slutet på sadeln skaver lite. Har ju aldrig förr ridit utan ridstövlar och fattar nu fördelarna med dom! Men på söndag ska jag inviga min nya utrustning, och gör det för ont får jag helt enkelt stuva in mina vida braller i ett par skyddande chaps, det borde gå även om expediterna inte rekommenderade det.

Träningsvärken har nästan helt försvunnit, så idag ska jag återuppta min lågintensiva träning igen. 1 h kondition och styrkeövningar. Ska försöka intensifiera motionen lite och göra både styrka och kondition varje dag, inte varannan som tidigare. Dessutom ska jag försöka minska ner lite på kolhydraterna. Precis så tränade jag innan jag startade bloggen, och då gick jag ner 4 kg på två månader fast jag också slarvade en del. En bra takt. För mig kanske det vore bra att köra hårt på detta sätt i två månader, och sen vila och försöka hålla vikten i någon vecka/månad innan jag börjar igen. Då orkar jag hårdköra och kan ta det lite lugnt emellanåt. Eftersom ridningen är så pass jobbig ska jag antagligen ta det lugnt på lördagar och kanske även måndagar.

Delmål för hösten
Så mitt nya delmål vad gäller vikten är 77 kg 1 november. Då måste jag gå ner 4,2 kg på drygt 2 månader. Ska också göra en ny sammanfattning för hösten i högra kolumnen.

Så nu ska jag försöka gå ner så mycket som möjligt till 1 september då projekt höstbantning börjar! I alla fall 2 hekto på två dagar så jag bara har 4 kg att gå ner.

Dagens matintag:
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön, frysta blåbär, solroskärnor, lite socker och minimjölk. ½ glas äppeljuice. Ett ägg.
Lunch: 1 ½ stekt laxfilé, röd quinoa, kokt broccoli
Mellanmål: Några macademianötter
Middag:
Viktväktarfärdigrätt (potatisgratäng, morötter och pannbiff). Supergod!
Mellanmål: En ciabatta med smör, skinka och philadelphiaost (inte blandat)
Mellanmål: (Fredagstreat) Hemmagjord äppelpaj på egenplockade äpplen men lite glass. Åt alldeles för mycket!!

Dagens träning:
Kondition: 30 min fastande rask promenad. Sprang 25 lyktstolpar (!).
Styrka: 15 armhävningar (på knä), hantlar (alltid med 2x3kg och fem olika övningar), 120 situps

Dagens nyhetsskörd:

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: