lördag 23 augusti 2008

Omstart... Igen



Idag som brukar vara ätardag, blir istället den enda hälsodagen i veckan. Eftersom jag ätit så mycket onyttigt vill inte väga in mig idag, utan ska försöka komma igång igen under veckan innan jag väger mig igen. Blev peppad av artikeln om att komma igång med promenader, och ska låta det bli huvuddelen i min motion ungefär som tidigare. (Men lite spelgodis får det nog ändå bli - brukar spelar Age of Empires på lördagar).

Sitter här och äter min blåbärsgröt (med krossade linfrön och solroskärnor) och ska strax iväg och handla ridkläder! Ska bli jättekul. Men i och för sig tveksamt om jag hittar några med mitt midjemått...

Har precis kommit tillbaka från ridsportsaffären. Och jag kan säga att det blev ordentligt svettigt, både i omklädningsrummet och i plånboken! Byxor är väl det jobbigaste man kan prova, och ridbyxor det absolut värsta! Tighta byxben, sömmar som skaver i grenen och stel passform man knappt kan röra sig i. Men jag upptäckte något jag aldrig tidigare gjort, jodpuhrs! Jag trodde det var skor, men det var långa bekväma ridbyxor som är lite vida nedtill - vilket gör att man kan använda korta skor istället för långa jobbiga ridstövlar. Men sen jag för 20 år sen köpte för trånga ridbyxor som jag fick slita på i tio års tid, så har jag lovat mig att aldrig köpa obekväma ridbrallor mer. Så det blev ett par hyfsat rymliga 44-or, även om jag (förhoppningsvis) kommer att banta ur dom om något år. Men det går ju inte speciellt fort med viktminskningen nu med facit i hand, och 42-orna skulle jag inte kunna använda alls eftersom de var för trånga. Så jag tror jag har gjort ett bra val. Dessutom sitter åt en del, och man kan väl alltid använda skärp om jag skulle krympa rejält.

Köpte också en hjälm! Fin med sammetsliknande beläggning och en liten rosett i bak! (Det var den billigaste hjälmen, men inte den fulaste!) Vad gäller hjälmar så handlar det om att vid sidan om att hitta rätt passform, att se så lite ful ut som möjligt. Det är någonting med mig och hattar som inte går ihop. Trist för jag gillar huvudbonader. Men pösiga mössor funkar okej, och det är rätt sött tycker jag.

För övrigt kan jag meddela att det regnat hela natten och precis hela dagen idag! Kan säga att det faktiskt inte gör mig så mycket efter inköpet av regntäta gortex-vandringsskor till Englandsresan. Fantastiska! Jag har verkligen fått en förkärlek för dyra grejjer, men mitt lyxbehov matchar inte min skrala ekonomi. Jag är helt enkelt för gammal för att plugga! Jag vill bara ha bekvämliga produkter och de är oftast dyra - som supersköna skor (och ridbrallor!). Ska försöka att även uppgradera min plånbok!! Nästa projekt (efter vikten) blir att bli rik!

So long!

Och till alla er därute som också tappat gnistan och börjat misströsta, man kan alltid starta på nytt! Det är aldrig för sent!

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: