lördag 2 augusti 2008

Vandringsdrömmar


Cotswolds, England
Vikt: 81,1
Minskning: +0,5
Totalt: 3,9

Ja det är inte kul att gå upp i vikt igen. Fick ett återfall med godis igårkväll och idag har varit svullardag. Inte fullt så onyttigt som förra ätardagen, men ändå. *suck* Men det är bara att acceptera och fortsätta kämpa.

Nu är det också så att jag ska på en och en halv veckas semester från måndag, och då varken vill jag eller kan jag heller vara så restriktiv som under min Atkin-lightperiod. Så det kommer att vara svårt att gå ner eller att ens behålla vikten. Men jag kommer att röra mig mycket under semestern och ska anstränga mig för att äta hälsosamt och kör sen igång på allvar igen den 17 augusti. Mitt mål är ändå att jag ska väga max 80 kg då. Men redan imorgon lär jag ligga närmare 82 så då får jag kämpa en del! Men främsta vapnet är som sagt motionen nu :). Måste erkänna att jag längtar efter Wagonwheels och fyllda chokladägg som jag hade svårt att skiljas från efter mitt aupairår i England för länge sen. Så det kommer att bli både det ena och det andra :) Som tur är har engelsmännen inte sån otrolig mat i alla fall. Men fish and chips kan bli lite svårt att stå emot...

Ska åka till Cotswolds - det vackraste landskapet på landsbygden i England! (Se också min bild i högerspalten under bloggarkiv!)Har velat åka dit i flera år och ska nu vandra, cykla och fotografera vilt. Och bara njuta av utsikten! Har precis varit och köpt fantastiska vandringskängor i gortex (reebook) för att klara de leriga stigarna!


Arlington Road i Bibury, Cotswolds

Se bilder på Cotswolds vandringsleder.

Okej. Bita ihop. Kvällspromenad och peppord på gång!

(Har idag gått sammanlagt en timme och kört 30 situps och lite hantlar. Inte så illa för en frossardag ändå!)

So long!


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Härligt i Cotswold!!! Va fiiiint!!
Trist med din uppgång.
Det verkar som boven för dig är sötsuget!?
Måste bara tipsa igen om såsom jag äter; jag är HELT utan sötsug!!!
Inte sugen på nått!
DET tror jag är hela skillnaden för mig!

Lycka till & kram!

/Q

Anonym sa...

Åh, England... Avundsjuk, jag? Nej, absolut inte!

Den engelska maten går kanske att motstå i viss mån. Den franska däremot... :-)

Sofia sa...

Quinnan!

Följ gärna reseberättelsen som kommer, så är du med på ett hörn :)

Jo en bov är sötsuget och jag tror dig! När jag åt full engelsk frukost (vita bönor, stekt korv, stekt ägg, stekta champinjoner och bacon) varje morgon så stod jag mig bra till tidig eftermiddag utan sötsug. Men jag har kvar minnet av choklad som gått, så mentalt finns suget och begäret alltid där ändå.

Ska titta in på din blogg lite senare, men det är så mycket att fixa efter semestern och innan allvaret börjar nu i dagarna...

Fortsätt med framgångarna!!

Kram, Sofia

Sofia sa...

Hej Anna!

Äntligen någon som säger (erkänner) att de är avundsjuka :) Har längtat efter att få höra det...saker blir ju roligare så eller hur? ;)