torsdag 28 augusti 2008

Olust


Längtar efter naturupplevelser

Sitter här och försöker uppbåda energi för att ge mig ut på en sista ridshoprunda. ÖB och Stadium säljer hästkläder. Men jag har ingen lust. Det är långt att åka, omständligt att pröva och svårt att fatta beslut - jodphurs och chaps eller ridbyxor och ridstövlar.

Sist funkade det i alla fall inte att rida med gympadojjor. Så jag borde ge mig ut. Men har dragit på det i flera dagar. Just nu har jag inte lust med någonting. Vet inte varför och har försökt undvika att skriva om det eftersom det inte blir så roliga inlägg. Men så är det. Inte har jag ätit speciellt bra heller.

Min träningsvärk har i alla fall lagt sig så att jag inte mår illa vid varje rörelse. Nu är jag mer mjukt öm lite överallt. Bland annat insidan av lår och vader är väldigt tryckkänsliga så det där med chaps låter lockande - kan tänka mig att de spar vaderna från förslitning precis som ridstövlar. Så bara jodphursbyxor är nog ingen bra idé....åh - kunde ingen annan åka och shoppa åt mig! (Och banta lite också ;))

Ja det är mycket ridprat fortfarande. Det enda jag har i huvet just nu.



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

kom igen nu tjejen. Är helt övertygad om att du kommer klara detta:D