fredag 22 augusti 2008

Längtan


Idag har jag bara suttit och ofruktbart längtat. Efter ett hus på landet. En liten hästgård med stor plats för själen. Jag kommer nog alltid att känna mig instängd i en lägenhet och jag tror vi är byggda för att vara nära naturen. Evolutionärt har jag tex läst att vi vill bo nära vatten för att vi har haft större chanser att överleva där.

När jag kollar runt på hemnet visar det sig att det finns ungefär hälften så många gårdar nu, än när jag tidigare sökte. Och de är typ dubbelt så dyra. Så jag sitter i papplådan och känner mig smått förtvivlad. Men saker kan ju hända innan det blir aktuellt för min del. Men ändå.

Och jo jag har bara ätit godis idag. Kanske beror på det vakum jag känner innan hösten kör igång. Det här räknas liksom inte. Och tomrummet är svårt att fylla. Nu babblar jag igen men just nu längtar jag bara bort och tycker inte att saker är så kul. Det enda som funkar: Äta, shoppa, uppleva natur och rida. Och längta :)

Inte något direkt uppmuntrande inlägg. Igen. Får skylla på PMS:en som borde ta slut på måndag.

Mina tankar just nu angående vikten: Jag vill gå ner! Men inte just nu.

Dumt, för jag kommer att ha mycket att ta igen när jag sätter igång igen (förhoppningsvis imorgon). Men samtidigt har jag ätit förhållandevis lite godis, inga direkta frosserier. Har bara sett till att jag inte varit hungrig. Några hobnobs med chokladöverdrag och en halv päroncenter. Är faktiskt allt.

Sitter också och surfar efter bantningspreparat. Hade varit skönt att få en skjuts men är lite rädd för alla skumma ingredienser som finns.

Funderar på att åka in till Malmöfestivalen ikväll. Mest för att äta Langos som jag missade på Karlsamsfestivalen! Annars är det så himla mycket folk och - ja så kul brukar det faktiskt inte vara. Om det inte är nån speciell artist man vill se. Pugh hade ju varit kul, men han har redan spelat. Gillar progg.



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej hallå där, inga bantningspreparat vad du gör! Om du inte känner för att banta just nu, så unna dig åtminstone riktig, vällagad mat. Kom igen nu! *pepp*

Sofia sa...

Hej Anna!

Tack vare din kommentar har jag faktiskt tänkt lite extra på att i alla fall äta ordentlig mat på dagarna! Och jag tror inte det blir aktuellt med preparat, men jag tror att vissa av dom kan vara en bra hjälp i alla fall...så lite nyfiken är jag.

Förresten var det rätt pinsamt när jag red i söndags, för min mage var i vägen när jag hoppade av - så jag slog magen ordentligt i sadeln! Så nu måste jag verkligen gå ner för jag vet inte hur jag ska undvika det problemet annars ;)

Berätta lite hur det går med dina ansträngningar! Så trist att du inte har en egen blogg man kan följa...

Kram, Sofia