söndag 3 augusti 2008


Vikt: 81,1
Minskning: 0
Totalt: 3,9

Skönt att i alla fall hamna på samma vikt igen efter gårdagens ätslag. Hoppas att jag inte går upp till imorgon heller - men helst vill jag såklart gå ner lite innan jag ger mig av. Kommer vara borta i en dryg vecka och har då ingen möjlighet att blogga. Eventuellt något nedslag då och då om jag hittar internet. Annars får vi hoppas på att kroppen inte svällt upp till oigenkänlighet när jag är tillbaka!

Dagens matintag:
Frukost:1 glas juice och dinkelmüsli (1dl) med lätt-a-fil och 1 ägg

Hann inte redogöra för resten av dagen eftersom det var lite stressigt att komma iväg.

Dagens nyhetsskörd:

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker att du skall ha obegränsat med beröm! Just för att du inte jäktar och tillåter dig själv att slappna av emellanåt utan att för den del ge upp utan fortsätter mot ditt mål.
I England är det bedövande vackert, men maten är inget att hurra för. När jag själv tog en sväng där (iof i Wales) tappade jag tre kilo på två veckor... många promenader+äcklig mat är kanske ett framgångskoncept ;)

Wii Fit är ett spel + balansbräda till Nintendo Wii som går ut på att tävla mot sig själv i styrketräning, yoga, aerobics och balanslekar. Hysteriskt roligt! Vilket mina barn också tycker.

Ha en underbar semester!

// Anna

Anonym sa...

Jag får önska dig en skön vandring där borta - du får ta med lite bilder till bloggen när du är klar. Och locka oss soffliggare att ta oss iväg :)

cherrio miss sofie!

Sofia sa...

Åh tack Anna! Jag hoppas att det stämmer och att jag inte kommer att hamna på plus minus noll i slutändan. Men ser jag på sammanfattningen går det ju onekligen neråt! Även om det blivit riktigt hackigt på sistone.

Konstigt nog tyckte jag maten var helt okej, men steak pie, kyckling fylld med ost inrullad i bacon, sir loin steak och allt naturligtvis med massor av pommes frites till! Dessutom åt jag mycket (vitt) bröd med Nutella på hela tiden. Praktiskt att ta med när man är på resande fot eller strandsatt på en liten gård utanför civilisationen. Så jag borde verkligen gått upp en hel del!

Tre kilo på två veckor låter fantastiskt! Men jag skulle nog gå upp även om de bara serverade stekta ödlor tyvärr...i alla fall om man får chips (pommes frites) till ;)

Wii Fit låter kul! Ska försöka prova nån dag! Själv är jag mest engagerad i alltför stillastittande strategispel på datorn. Och nu är det dags tillsammans med lite lördagsgodis! (Ska begränsa godiset på mina äterdagar nu. ETT paket kakor eller EN chokladkaka, eller hälften av båda.)

Lycka till med dieten nu!

Kram, Sofia

Sofia sa...

Badgear!

Tack!

Jag tar dig på orden och skriver en ordentlig reseberättelse i flera avsnitt. Det är också skönt att på så sätt debriefa lite, eller försöka samla sig och landa i vardagen. Och slussas tillbaka till verkligheten lite lagom långsamt.

För det är trist att semestern gick så fort, men det är ju ett bra betyg eftersom det tyder på att jag trivdes så bra!

Och jag har ca 400 bilder att minnas ifrån. Tog faktiskt slut på minneskortet :)

Kram, Sofia