fredag 15 augusti 2008

Englandsminnen


Utsikt över Painswick, Cotswolds (England)

Vikt:
81,2
Minskning: +0,1
Totalt: 3,8

Jag är jätteglad över att bara ha gått upp ett hekto under min frossa-i-engelsk frukost- och-choklad-och-salt-and-vinigar-chips! Visst har jag gått otroligt mycket, men jag var ändå säker på att ha gått upp ca 2-3 kg. Men man hinner väl inte gå upp hur mycket som helst på en vecka, helt enkelt.

England var underbart. (Ska skriva lite mer om det framöver.) Jag var ju ute efter den fantastiska landsbygden och blev förvånad över hur mycket trafik det fanns även i de minsta av byarna i Cotswolds, men då får man tänka på att Cotswolds är ett riktigt vattenhål för alla semestrande Londonbor som faktiskt började semester tillsammans med skolungdomarna när vi anlände till England. Vi som trodde att vi prickade in lågsäsong bara för att vi har andra semestertider i Sverige!

Underligaste turistminnet var i den extremt lilla byn Bibury där jag såg en hord av japaner stiga ur en jättelik turistbuss och gå på rad och praktiskt taget fylla hela huvudgatan i byn. Surrealistiskt!

Skriver mer inom kort.

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: