onsdag 20 augusti 2008

Tankestund


Övergång från kohage till fårhage i Painswick, Cotswolds (England)

Vikt:
80,9
Minskning: 0,7
Totalt: 4,1

Oväntat och glädjande väger jag nu det minsta jag gjort under viktnedgången. Men jag tror det beror på förtvinade muskler istället för förbränt fett - eftersom jag deppätit ordentligt i tre dagar och knappt rört på mig alls. Men när jag tänker efter har jag också varit dålig i magen i två-tre dygn vilket kanske gör att jag inte tagit upp allt fett. Dessutom innebar frosseriet enbart godis och jag har ätit extremt lite mat. Så det kanske också har spelat roll. Hur som helst hade jag räknat på att ligga uppåt en 83 kilo och få börja om lite på nytt. Och vikten kommer säkert vända uppåt efter mitt svullande, men jag ska försöka komma igen nu och bända ner den!

Igår hade jag vad jag kallade för en tankestund med mig själv. Satte mig ute på balkongen med tända ljus och lavendelolja och skrev ner lite tankar. Mycket positiv känsla! Hoppas kunna fortsätta varje kväll och/eller morgon. Men speciellt nätterna är så rofyllda, det gillar jag. Så fort dagen kör igång viner det av maskiner i bakgrunden, kraxande kråkor och muttrande duvor. Fläktar från närbutiken dånar dovt och bilisterna kör oroligt förbi. För att inte tala om skolungarna som skränar under lunchen! Jag gillar barn, men inte skrikande ungar och speciellt inte skränande ungdomar!

Nu ligger dagen fortfarande oförstörd och väntande framför mig. Ska försöka ta tillvara den bättre än jag gjort. Och mer kravlöst på samma gång! Har bara satt upp två saker som jag vill göra - laga en härlig chili con carne och komma iväg på stan och plugga. Sen har jag satt upp flera andra saker jag borde göra, men rubricerat dom som "saker jag kan göra om jag får lust" för att minimera pressen. Smart va ;) En sån sak var morgonpromenad, och det är jätteskönt att veta att jag inte behöver bli besviken för att jag inte gör det just nu. Istället kan jag ju gå till stan. Tycker faktiskt det är en jättesvår balans att kunna vara flexibel och planerad på samma gång. Jag faller lätt in i en ytterlighet så där lite manodepressivt light (flexibel = sova mycket och bara göra roliga saker och manisk= vara extremt produktiv och för uppstressad för att kunna sova eller anpassa mig till oplanerade inslag i livet).

Så jag ska se om min nya gummibandsteknik funkar bättre!

Dagens nyhetsskörd:


Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: