torsdag 31 juli 2008

All time low!


Gamla kvarnen i Genarp, Skåne
Vikt: 80,8
Minskning: 0,5
Totalt: 4,2

All time low!

Under 81 igen. Underbart. Dessutom fick jag min mens inatt och borde lagt på mig något kilo. Men som jag har kämpat! :) Kul att se att det ger resultat. Nu får jag undvika frossa eftersom kroppen saknar sina kilon, tills jag kalibrerat mig till den nya vikten. Tror det tar ca en vecka även om jag inte går ner nåt mer nu.

Känner mig lite risig idag. Småförkyld. Och trött i kroppen. Behöver kanske en vilodag till, får se hur jag gör. Men vill verkligen inte bli sjuk eftersom jag ska resa bort i helgen.

Ooooh vad jag har ont! Naturligt men jädrigt jobbigt! Trots värktabletter kan inte livmodern hålla sig lugn. Har varit helt utslagen idag. Så fort jag kommer på benen och ska fixa nåt känns det som jag sprungit ett marathon. Minst. Tappar nästan andan av värken. Så jag vetetusan om jag ligger på kaloriunderskott idag. Men det får gå.

Dagens matintag:
Frukost:1 glas juice och dinkelmüsli (1dl) med lätt-a-fil och ett ägg
Mellanmål: Några rostade sojabönor
Lunch:
1,5 portion bönsallad
Middag: Barnmat (torsk och potatis) och en handfull pecannötter
Mellanmål: Katrinplommon

Dagens träning (vilodag)
Kondition:-
Styrka:-

Dagens nyhetsskörd:
Andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Supergrattis!!!
Du är ju snart ifatt mig!!!

Pepp!!
/Q

Sofia sa...

Tack :)

Men du ligger ett helt kilo före mig. Om jag kämpar är jag kanske i fatt om en vecka, och då har du dragit ifrån igen - var så säker.

Men det är kul att kapplöpa lite för att sporra sig att inte "slöbanta" (typ när jag låg på 82 nånting i tre veckor!).

Kör på!

Kram, Sofia

Unknown sa...

Hej, Du är helt klart en inspiration och ger en verklig bild av hur det ser ut att kämpa för att gå ned i vikt. Jag är såå trött på alla metoder som lovar 5 kg på 10 dagar osv.
Jag vill bara tipsa om att omega3 har hjälpt mig att ta udden av de värsta kramperna under mensen, man behöver inte köpa dyra kosttilskott lite makrill i tomatsås eller lax fungerar också. Hoppas du mår bättre imorgon!

Anna

Sofia sa...

Hej Anna!

Åh, tack! :)

Ska tänka på det där med omega 3 för just nu lever jag på värktabletter (som bara tar bort den värsta värken, inte mer) vilket inte känns så sunt. Ska kanske ta lite lax ikväll. Jag har kommit på en helt underbar tillrättning av min frysta laxfilé, det är kanske inte så supernyttigt - men både enkelt och otroligt gott. Jag tinar fisken i mikron, och steker den sedan direkt i grillsås (Santa Maria's Grill oil Garlic). Smakar genommarinerat!

Hur går det för dig? Ska du ner något och i så fall hur mycket? Det är så kul att göra samma resa tillsammans med andra (eller cyberparallellt blir det ju).

En sak jag har tänkt på vad gäller mensvärk är syretillförseln. Har läst att det kan vara orsaken till smärtan, och det finns ju TENS-apparater som öka syret. Dessutom tänker jag att man precis som vid förlossning har så mycket värkar att man kanske inte andas ordentligt..varför andningen kan vara viktig att tänka på. Och jag andas faktiskt väldigt ytligt när jag har ont!

Kram, Sofia