torsdag 12 juni 2008

Frånvaro


Vikt: 83,9
Minskning: +0,2
Totalt: 1,1

Konstigt. Igår var första dagen jag inte åt godis och åt någorlunda nyttigt, och då har jag gått upp. Men vågen är inte alltigenom pålitlig så jag ska inte förtvivla! Inte just nu i alla fall.

Har precis kämpat mig upp halv nio på morgonen, så det tar sig! Kommer att vara bortrest en vecka och därmed blogga mer sporadiskt fram till midsommardagen. Men då hoppas jag väga framåt 83,0 i alla fall!

Dagens matintag
Frukost: Fibergröt med krossade linfrön, äppelmos och mjölk, ägg, C-vitamin på brus
Lunch:
Mellanmål:
Middag:
Mellanmål:

Dagens träning:

Kondition:

Styrka: 30 situps

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är bara att stå på sig, dagsvikten säger inget annat än dagsvikten. Ibland ner, ibland upp. Även om vikten måste oftare vara nedåt än uppåt, annars ligger man pyrt till.

Trendvikten, medelvikten är en bättre indikator på vad som händer på sikt.

Ha det gott i helgen och reseveckan.

Anonym sa...

Ha det riktigt gott nu i midsommartider!

Sofia sa...

Det är jättesmart att som du räkna ut medelvikten och åskådliggöra det i ett diagram, istället för att fokusera på vikten varje dag. Då ser man mer i stora drag hur det går och det är ju det viktigaste. Minns att jag hade en viktkurva på kylskåpet förra gången jag gick ner i vikt, och det var jättesporrande! Ska nog göra en sån igen. Men när man går ner i vikt för tredje gången, är liksom alla grepp redan använda och inget känns riktigt nytt, fräsch och spännande. Men å andra sidan kan jag utvärdera mina strategier och plocka russinen ur kakan!

Kram, Sofia