torsdag 12 juni 2008

Pinnar på


Vikt: 83,7
Minskning: 0
Totalt: 1,3

Dag nr:
15
Mot delmål: 83,0 nästa söndag 15/6 (dvs 0,9 kg på 1 vecka) Verkar lite väl optimistiskt eftersom det redan är torsdag. Men 7 hekto på två dagar....det kanske kan gå.

Eftersom jag uppenbarligen har väldigt svårt att äta restriktivt eller ens någorlunda nyttigt så har jag satsat lite extra på motionen. Försöker gå 1 h varje dag och även göra styrkeövningar dagligen. Min ursprungliga plan var att variera kondition med styrka varannan dag. Så den delen är jag ändå nöjd med! Jag började med 30 min per dag men nu är det skönt att gå en timme varje gång, annars känns det för pluttigt och jag hinner inte riktigt njuta av värmen jag byggt upp under halvtimmen. Så jag pinnar nöjt på varje dag!

För lite inspiration och tips på hur man går ner i vikt, se Expressens satsning.

Idag har jag piffat upp mig! Har klippt mig ganska rejält, och tänkte tona håret idag. Får se om det inte blir en förändring för mycket bara. Det är ju alltid så svårt och småtraumatiskt att vänja sig vid en ny frisyr. För det blir ju aldrig riktigt som man tänkt sig. Och jag tror också det beror att man inte riktigt har en realistisk bild av vad man kan göra med det man har.



Nej det är inte jag på bilden


Dagens matintag

Frukost: 2 äggmackor med lättkaviar (!)
Lunch: Rostbiff (0,1 kg) och bönsallad
Middag: Blodpudding, jordgubbssylt och morot
Mellanmål: Jordgubbar, rostbiff

Dagens träning:

Kondition:
40 min promenad (raskt)
Styrka: -



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej ! Ja gårdagens morgonpromenad var nog 55minuter lång :) Idag är jag uppe i 20 000 steg !

Ska jag bestämma frukost till i morgon och så kör vi igång på riktigt när du kommit hem ?

Har du något önskemål ?

ha det bäst !

mascaran.blogg.se

Anonym sa...

God kväll ! Ja det blir en god frukost ! Fast jag tar nog lite bär istället för mos för hinner inte inhandla det ikväll. Och te ska jag dricka, muums! (vanilj är favorit, tar bort sötsug eftersom det är lite sött)

Dem säger att tränar man något i 30 minuter så får man omvandla det till 3000 steg ! Kan vara bra att ha i bakhuvudet om man är en räknare :) Fast går man (någorlunda raskt) så blir det fler. Mamma har en likadan stegis som jag och hon får jämt fler steg än jag, hon måste ta kortare steg(hon är ju kortare än min)

Nu måste jag få igång förbränningen igen efter förra helgens jobb. Maten där var inte den bästa tyvärr !vågen visade litelite upp :/

bra jobbat ! Ja keep walking, och tänk på att varje steg räknas !

Sofia sa...

Hej Nathalie!

En frukost hann det bli tillsammans, men vi kanske kan fortsätta nu när jag är tillbaka?

Vet du hur många kalorier en promenad på 30 min är? Vore kul att veta eftersom min huvudsakliga motion (ja typ all) är promenader. Jag har gått så mycket att mina ben är helt i uppror just nu. Ska nog ta det lugnt idag också så benen får lite rörelsevilja igen. Det är otroligt vad man går när man är i Stockholm! Säkert 10 ggr mer än till vardags när jag planerar mina 30-minuterspromenader och känner mig jätteduktig efteråt :)

Kram, Sofia