söndag 8 juni 2008

Nya tag

Vikt: 83,9
Minskning: -0,5
Totalt: 1,1

Dag nr:
11
Mot delmål: 83,0 nästa söndag 15/6 (dvs 0,9 kg på 1 vecka)

SUMMERING:
1,1 kg på 11 dagar. Ungefär 1 kg på två veckor. Ungefär 0,5 kg på en vecka. Lite dålig viktminskningstakt. Helt okej - men det har inte varit direkt slitigt så jag ska försöka öka till 1 kg per vecka.

Vecka 2:
Söndag 1/6 till söndag 8/6
84,3 - 83,9 dvs 0,4 kg ner

Vecka 1:
Torsdag 29/5 - söndag 1/6
85,0 - 84,3 dvs 0,7 kg ner

Kul att väga under 84 igen! Idag känner jag mig motiverad för att vara duktig med mat och motion. Har sovit ofattbara 10 timmar inatt igen och har ingen ångest, inget motstånd eller något krångel i kroppen. Det enda hindret är att det är 25 grader varmt, helt stilla och strålande sol. Jag menar att det inte riktigt är motionsväder. Spar nog promenaden till solnedgången.

Kan erkänna att jag har höga krav på min idealkropp egentligen. Tycker exempelvis att Jennifer Aniston har en perfekt kropp men tror inte att jag har vare sig rätt förutsättningar eller tillräckliga ambitioner för att nå liknande fulländning. Det är lätt när man är överviktig att förledas att tro att man kan bli exakt så snygg man vill, bara för att man blir smal. Jag tänker på Linda Rosings förvandling från normal till överdimensionerad - för smal, för mycket muskler och för överdrivna boobs, Posh Spice snipiga stil och Jolies utstuderade poser. Smal är helt enkelt inte samma sak som stilfull, bra eller ens snygg! Mer vardagsnära och verklig inspiration får jag istället från människor som lyckats gå ner en hel del.

Så jag ska försöka bli så snygg, välformad, sexig och fysiskt tillfreds som bara jag kan! Kommer ihåg att jag runt 75 kg (mer än 10 kgs övervikt!) kände mig lagom fyllig och sexig, jag som alltid varit så smal tidigare. Så vi får se var jag landar och trivs bäst med mig själv! Naturligtvis har jag en naiv föreställning om att jag ska väga 57 kg igen, som jag gjorde när jag var 20 år. Det kanske inte är omöjligt, men jag tvivlar på att jag kommer att vilja investera i vad som krävs! Dessutom börjar jag närma mig 40 år och kroppen har börjat få sin egen vilja och är bra på att driva den igenom :)

Me Go Girl!

Dagens matintag
Frukost: 2 smörgåsar med philadelphiaost, juice, ägg
Mellanmål: 3 cocosbollar, en halv coca cola zero, 2 lösgodis, mjölk
Lunch: Spaghetti och köttfärssås
Mellanmål: 1/2 dubbelnougat
Middag: Äggnudlar med röra på räkor, lök, aubergine, kesella och vitlök (plus krossade tomater, curry, vitpeppar, salt)
Mellanmål: Te med konstgjort socker och mjölk (alltid minimjölk)

Dagens träning:
Kondition:
-
Styrka: 120 situps (4 x 30), 10 armhävningar

Bildreferens.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: