lördag 21 juni 2008

Stockholmsminnen


Stockholm i mina ben
Vikt: 83,6
Minskning: 0,3
Totalt: 1,4

Hurra! Lite viktminskning har jag allt förtjänat - jag som nästan gått mina ben ur led i Stockholm! Men jag har också ätit en del gott så jag väger som jag förtjänar. Och både igår och idag är ätardagar, men på söndag börjar jag min viktjakt allvarligt igen (läs om fler ursäkter). Kanske kan smygstarta lite idag för jag vill ju inte börja på extremt hög vikt, då kommer jag aldrig igång...

Det känns alltid tomt och trist att komma tillbaka till en mindre håla efter att ha flanerat i storstan. Även om alla människor jämt är i vägen och det finns mer stad än natur (jag har stora naturbehov) så är Stockholm så otroligt vackert och eftersom det är så många människor som lever parallellt så förhöjs livskänslan. Och dessutom är vattnet aldrig långt borta. Det är otroligt vackert på Söder mälarstrand exempelvis. Bad, båtar, marknad, park och lugnt strosande människor på grusvägen bredvid vattnet bara ett stenkast från folkstressen och innerstan. Bedårande vackert, förförande lugnt och en semesterkänsla som liknar medelhavslivet! Otroligt! Sen blev jag lite besviken på Östermalm. Har alltid haft en förkärlek för det uppvuxna, lugna och värdiga området i Stockholm med många vackra hus och mysiga grönområden nära Djurgården och city. Men jag såg bara raka sotiga gator med mycket trafik och utan större charm. Jag vet att det finns underbara områden runt Karlaplan, till exempel Tysta gatan (se bild till höger) och vid vattnet. Men står man mitt i Östermalm känns vattnet rätt långt borta, det kanske är det som gör det lite fattigt.

Nä nu har jag redan ätit för mycket godis. Dags att chilla lite och njuta av ledigheten innan jag orkar äta frukost. (Fler argument för att ta det lugnt och att skapa stressfria zoner.)

Chill out!



Dagens matintag (ätardag)
Frukost: Godis! (Caprice - se nedan och japp) och minimjölk
Lunch: 3 mackor med smör och hushållsost och 2 glas juice
Middag: En kebabrulle
Mellanmål: Smågodis

Dagens träning:

Kondition:
2 x 20 min rask promenad
Styrka: -

Ny passion

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: