torsdag 5 juni 2008

Godisfrukost

Jag har släppt på kraven i dagarna eftersom det är så stressigt i livet i övrigt just nu. Idag och igår har jag ätit godis till frukost vilket är lika härligt som dumt. Men jag hoppas på att hitta tillbaka till mina ambitioner i helgen då saker runt omkring kommer att ha lugnat ner sig betydligt, för att inte tala om nästa vecka. Naturligtvis finns risken att jag då kommer att äta av ren tristess istället.

Det är väl knappast inspirerande läsning, men jag var ganska övertygad om att det skulle komma många bakslag i början (vilket också finns med i min beskrivning) och just nu kan kan välja bakslag med eller utan ångest. Och då tar jag heller en slät kopp. Men igår var jag inte lika ångestlös kan jag ju säga. Hade varit bra att veta hur man spänner dämonerna framför vagnen, för mig lyckas dom alltid bara ställa sig ivägen. Jag tror också minskningen av ångest idag beror på att jag sovit ordentligt för första gången på bra länge. Tror jag måste inse att jag måste ge mig tid till att slappna av på kvällarna och få en rejäl natts sömn om jag över huvud taget ska ha en rimlig chans att gå ner i vikt. Det är ju faktiskt en ny resa jag gör - att gå ner i vikt - så detta är väl en av mina lärdomar under andra veckan, att stress och sömn har en otroligt stark påverkan på min förmåga att hålla mig på spåret. Ska försöka att tänka på det i framtiden, för jag vill verkligen lyckas med min viktminskning. Det är mest en fråga om tid och kunskap.




Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: