fredag 27 juni 2008

Mör

Vikt: 83,9
Minskning: + o,1
Totalt: 1,1

Är helt mör i kroppen efter gårdagens träning! Har också sovit ljuvligt. Sen att jag väger lite mer än igår är bara en slump, muskler eller eftersläpning av godiset jag ätit under veckan.

Jag har olika kritiska punkter för mitt godissug och min motståndskraft. En tidpunkt är direkt då jag vaknat. Men här sitter jag nu och äter jordgubbar istället! Det SKA gå!

Hurra!
Äntligen ett åskoväder på väg in!! Har missat de två oväder som redan varit i sommar med knapp mariginal! Ena gången satt jag på tåget hem från Stockholm och missade det med 15 minuter, och när jag såg Sex and the City så hade det varit ett våldsamt oväder bara en halvtimme innan filmen slutade! Jag var så le ;)

Men nu! Nu sitter jag bänkad!

Har trots min massiva trötthet begett mig ut på stan, och sitter nu och surfar från ett café. Jättemysigt! Det är lite som känslan att äta i naturen - datorn liksom matsäcken blir som en oas ute i det vilda. Trots att det egentligen är gammalt, välkänt och man knappt känner för att äta eller surfa så blir det en trygg punkt där man är självförsörjande och oberoende. Styrka. På nåt sätt.

Läser att det ska bli värmebölja från och med onsdag. Jag vet inte om jag ser fram emot det utan är lite kluven mot ett överflöd av solstinna dagar. Det är jobbigt med en klibbig hetta som man inte ens kan komma undan i lägenheten. Det är svårt att sova och persiennerna måste alltid vara nerdragna. Eftersom jag också är överviktig är det inte heller så kul att klä av sig. Det blir svårare att känna sig snygg för att inte tala om fräsch, när svetten lackar under solskyddet. När det är runt 30 grader är det också så svårt att röra på sig utomhus, förutom tidig morgon eller sen kväll. Det finns inte heller mycket annat att göra än att hänga vid stranden som man kanske kan lista ut att jag inte gillar. Jag är också kluven till solstrålningen som är svår att undvika. Men å andra sidan så är en lagom varm sommar helt underbar. Ljumma vindar, grönskande landskap och ett uteliv som är helt fantastiskt. Även vid ordentlig hetta är kvällarna otroliga. Men jag trivs bäst i blandväder, med lite moln, lite sol och någon regnskur då och då. Det blir mer spännande, dynamiskt och levande. Då behöver man inte heller ha så dåligt samvete om man inte grillar och är lycklig varenda kväll, utan man kan ta det lugnt och se hur många filmer som helst. Och blogga tills ögonen blöder. (Mina fingrar börjar faktiskt redan protestera av allt skrivande, så en lätt värmebölja hade kanske varit välkommen ändå.)

Dagens matintag:
Frukost: Ett glas juice, en macka (utan smör!) med ägg och lättkaviar
Mellanmål: Några jorgubbar
Lunch: Laxfilé (stekt), quinoa och kokt broccoli (enligt tallriksmodellen)
Mellanmål: 33 cl Coke med socker (det enda som fanns på cafét)
Middag: Liten vegetarisk paj från Dafgård (säkert inte så nyttig) med gul paprika till. Till efterätt en liten mörk chokladruta. Kunde inte motstå den när jag läste detta - att choklad bla skulle innehålla nästan 4 ggr så mycket antioxidanter än blåbär!! Paulun rekommenderar ex att ha kakaopulver vid matlagning och kakaonibs i müslin :)
Mellanmål: Liten kopp med naturell youghurt, vaniljsocker och 2 färska hallon

Dagens träning ( vilodag):
Kondition:
-
Styrka: -

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: