torsdag 3 juli 2008

Det funkar

Vikt: 83,3
Minskning: 0,3
Totalt: 1,7

Jag är jätteglad att det går åt rätt håll! Det känns så underbart när vågen visar lägre vikt, för nån stans tänker jag att det inte är lönt att kämpa. Det är ju så jobbigt och jag kommer ju ingenvart...och att då få det svart på vitt är därför jätteskönt!

Igår körde jag min nya strategi att inte banta så hårt, jag höll bara tillbaka måttligt och klarade faktiskt av mitt godissug som var värst på kvällen. Så jag tror det funkar att äta ordentligt, men förnuftigt. Det enda jag skulle kunna ändrat på var mina två ostmackor (ren lathet, det var jobbigare att koka ägg eller laga gröt) och att jag inte gick någon promenad under kvällen. Men igår hade jag en allmän sjukdomskänsla och ihållande migränliknande huvudvärk hela dagen. När jag läser en artikel om vätskebalans inser jag att jag borde dricka extra mycket när jag äter mindre än vanligt. Nu har det också blivit ordentligt varmt ute. Jag ska nog tänka lite mer på det.

Jag förstår inte riktigt hur det funkar, men trots att jag nu lade mig före 01.00 vaknar jag ändå inte förrän 12.00! Har alltså sovit 11 timmar inatt! Otroligt. Ska i alla fall fortfarande ha 24-01 som deadline på kvällarna. Och ska tvinga mig att gå upp lite tidigare. Det är deppigt att vakna så sent!

Det finns tydligen bevis för att hjärnan tänker kortsiktigt! En konsekvens blir därför att inte göra det onödigt svårt för sig genom att slänga sig i soffan och tro att man med viljestyrka lätt tar sig upp igen. Bättre då att ta träningen, innan man hunnit komma i vilomode efter jobbet för att inte bråka med hjärnan!

Något som peppar mig nu är att gå ner rejält till lördag då det är invägning med en vikt som kommer stå under sammanfattningen (till höger). Jag var ju nere på brutala 82,8 i lördags innan jag krisade och gick upp. Så det krävs något extra för att gå ner mer än 5 hekto på två dagar! Men det kan gå - om inte annat så känns det kul att ha en liten sporre. Har för få sporrar helt enkelt.

Dagens matintag:
Frukost: 2/3 naturdietbar, ½ glas juice
Mellanmål: Macka (favoritbröd Fazer solros) med skinka (inget smör)
Lunch: 2 mjuka tacos (blandfärs, gurka, tomat, paprika, röd lök, ost, crème fraische osv)
Mellanmål: Ett äpple
Middag: En äggmacka
Mellanmål: Två mackor med skinka och gurka

Dagens träning :
Kondition: 60 min promenad (2 x30 min)
Styrka: -



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle också säga att jag tycker du gör ett bra jobb mot sötsuget. Det ser lite annorlunda ut nu, än tidigare.

Bra jobbat, och du får dina resultat bit för bit. Stå på dig.

Själv är jag dessutom nöjd med om jag gör 3x5 crunches per dag. Inte min favorit direkt. Du får lugna ner dig så jag hinner med :)