söndag 6 juli 2008

Baksmälla


Vikt: 83,1
Minskning: 0
Totalt: 1,9

Det verkar omöjligt att krypa under 83-strecket! Igår vägde jag in mig och stod också på 83,1. Men igår hade jag ätardag och rörde ingenting på mig, så därför är dagens vikt helt okej!. Speciellt med tanke på att jag inte "nedkommit" än.

Underligt nog var jag inte direkt godissugen under min efterlängtade ätardag igår - utan jag åt "bara" fem fyllda sköldpaddor, en guldnougat och två chocolate chip cookies och två billypizza. Ingen chokladkaka, inga bullar. Inga orgier helt enkelt. Och sen är ju tricket att man inte orkar proppa i sig hur mycket som helst på en dag. Dessutom har nog min kropp vant sig av vid smakerna och mängderna eftersom jag lyckats vara duktig i ungefär en vecka nu. Det svåraste blir dan efter, att inte falla för suget under baksmällan. Speciellt som det fortfarande är helg om man vill lyxa till det lite. Men det känns betydligt bättre än förra helgen!

Detta (ovan) skrev jag precis när jag vaknat. Och det är inte så representativt för resten av dagen. För jag har tampats med ett SÅNT sötsug! Jag förstår inte hur jag ska kunna vänta en hel vecka till på mina chokladsköldpaddor! Jag har klarat det, men det var knappt. Hu vilken hemsk dag det har varit. Har dessutom bara varit hemma och skruttat smutsig. Som en äkta bakisdag (men utan pizza). Är det värt att äta godis en dag i veckan och lida dan efter? Vetisjuttsingen.


Dagens matintag:
Frukost: Dinkelmüsli med fil, ½ glas juice, 1 ägg
Lunch: Spaghetti och köttfärssås
Mellanmål: Grönskaksjuice och rostade sojabönor

Dagens träning :
Kondition: -
Styrka: -

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejhej sofia ! Vad kul med komplimanger ! Fast jag fuskade faktiskt igår med en pizza, var ut och åt med tjejkompisarna. Jag väger 67kg så mitt mål är att gå ner 3,5 kg till. Fast det sitter som berget nu, men jag är ändå rätt nöjd.

Du har blivit så duktig, inte alls samma toner som för några veckor sedan. Se tillbaka och glädjs åt framgångarna. Hoppas du haft en bra helg och lev efter mottot att det du gör varje dag räknas !

Många kramar !

Sofia sa...

Hej Nathalie!

Tack! Jag tycker också det har gått bättre. De största svårigheterna har jag när jag är lite nere (som vid PMS) och dan efter ätardagar. Så jag tror det är en bra idé att dra ned på godsakerna helt under veckan för att minska abstinensen.

Lycka till med dina sista kilo! Men jag är inte så säker på att det behövs :)

Kram, Sofia