onsdag 30 juli 2008

Motion i hettan


Skåneleden
Vikt: 81,3
Minskning: 0,5
Totalt: 3,6

Ett halvt kilo igen. Om jag är lika duktig till imorgon borde jag väga 80 någonting igen! Har precis varit ute på en svettig morgonpromenad trots hettan. Men det är svårt att hålla fast vid sina motionsrutiner när det är så varmt! Men än är temperaturen inte över 30 grader i alla fall.

Dagens matintag:
Frukost: ½ glas juice och dinkelmüsli (1dl) med lätt-a-fil
Mellanmål: Några rostade sojabönor
Lunch:
Kokt kyckling med kokt broccoli och morot
Middag: En barnmatsburk med lax och potatis samt en handfull pecannötter
Mellanmål: Några torkade katrinplommon, sojabönor och ett ägg.

Dagens träning:
Kondition: 1 h promenad (Varav 30 min morgonpromenad och 30 min kvällspromenad)
Styrka: 110 situps, 15 armhävningar

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, gör ett litet stopp här, ser att du ramlar runt med vikten, mestadels ner :)

Frosseri är aldrig lätt. Det skylls på allt möjligt annat än vad det är. Den som är tillräckligt fanatisk kan säkert trycka bort sitt frosseri - en sådan som jag försöker leva med det.

Trots omfattande försök under längre tider att skära ner på vissa saker så återkommer suget när livet går sina berg och dalbanor.

Inte ens Atkins kan ha levt som han lärt, han dog trots allt ca 117 kilo tung. Men det betyder inte att han haft fel - bara det att det inte är så enkelt som att bara att byta inriktning på det man äter.

Men gör man fler bra saker än dåliga, så har man nog bäddat för framgång i det långa loppet.

Sofia sa...

Hej Badgear!

Ja det är verkligen tre steg fram och två tillbaka för mig. Men det är egentligen bara runt ätardagarna jag går upp, så jag försöka göra om strategin lite. Så borde det gå betydligt snabbare!

Men det har verkligen hänt något, för nu har jag haft ännu en sommarklänning jag inte haft på ca 2 år! Då fattar jag att det ändå händer nåt.

Lycka till med fästingbettet nu, det är säkert ingen fara!

Kram, Sofia