tisdag 29 juli 2008

På väg tillbaka


Vikt: 81,8
Minskning: 0,5
Totalt: 3,1

Det går segt nu men på rätt håll. Fast ett halvt kilo på en dag är inte så pjåkigt :) Har fått många kommentarer och tips på hur jag ska göra, men jag tycker mig ha hittat ett sätt som fungerar för mig. Och jag ska bara inte äta så våldsamt mycket på min ätardag! Utan gränslöshet hade jag snart varit nere på 79 nånting.

Och träningen igår var underbar! Kroppen fick sig en rejäl genomkörare och jag kände mig lycklig sen hela kvällen. Har glömt hur fantastiskt det är att röra på sig! När jag var som smalast tränade jag gympa 3 gånger i veckan, plus en del annat sportande. Jag hade också en period jag sprang varenda morgon, och sportade 2-3 gånger i veckan (volleyboll). Jag är sakta men säkert på väg dit igen, måste bara vara lite försiktig med mina leder eftersom belastningen är väldigt stor, även vid promenader. Men en timme per dag klarar jag nu utan problem, det gjorde jag inte för ungefär en månad sen!

Kanske jag får så många välmenande tips för att jag beklagar mig så mycket. Och jag uppskattar omtanken! Men jag tror att jag är en känslomässig person och det kommer nog alltid att finnas en viss klagoprocent i min blogg, hur bra det än går.

Så jag pinnar på. Och gläds åt att det värsta sötsuget nu lagt sig.

Dagens matintag:
Frukost: Ett ägg, ½ glas juice och en halv portion frukgröt (orkade inte mer!)
Mellanmål: En halv naturdietbar (ca 100kcal)
Lunch:
Kokt kycklingfilé (kokad i curry, spiskummin, chilipeppar och lite salt) med kokt broccoli och morot
Mellanmål: 3 köttbullar
Middag: En liten blåbärssmoothie
Mellanmål: En handfull pecannötter (en ny kärlek!)

Dagens träning (VILODAG pga träningsvärk från gymmet)
Kondition: -
Styrka: -

Dagens nyhetsskörd:
Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag tror att det allra viktigaste är att du hittar något du tror på. Motivation är A och O.
Som LCHF:are är jag förstås övertygad om att alla kolhydrater (både snabba och långsamma) saboterar viktminskningen.

Men det går ju att gå ner i vikt på annat sätt också, om man bara är tillräckligt tjurig. :-)

QvinnaDeLuxe sa...

Håller med anna.
Du klarar säkert detta!!
Men måste ändå slå ett slag för LCHF då det faktiskt är sjukt enkelt!!!

Kram

/Q