onsdag 9 juli 2008

Otroligt!

Vikt: 81,6
Minskning: 0,9
Totalt: 3,4

Jädrar i min lilla låda! Nästan ett kilo mindre av mig än igår! Jag är otroligt glad för att jag inte åt de där sköldpaddorna ändå. Och GUD vad kul att väga så lite!!! Hoppas att 82 something får fortsätta att vara sån kort parantes i mitt liv (2 dagar!). Nu är jag peppad, det går ju!! (Se min segerdans nedan!)


En sån här elcykel skulle jag vilja ha! Jag cyklar mycket som det är nu, men skulle cykla ännu mer och inte dra mig för längre sträckor om jag visste att jag kunde få lite hjälp i uppförsbackarna ibland. Eller för sista sträckan på en långcykling när man ska hemåt igen och helst vill flyga.

Recept på nyttiga efterrätter.
Läs om hälsoexperternas egna vanor!

Dagens matintag:
Frukost: Dinkelmüsli med russin och lättfil, ½ glas juice, 1 ägg
Lunch:1 macka med salami och en macka med bonjourost (fantastiskt gott!)
Mellanmål: 1 äpple
Middag: En halv hawaiipizza och en halv läsk (var på roadtrip och det passade liksom in)
Mellanmål: Nåt måste jag har ätit, men jag minns inte. Antagligen en och annan smörgås.

Dagens träning :
Kondition: Har gått lite grann på landsbygden, men ingen riktig träning blev det
Styrka: 90 situps, 15 armhävningar (!)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte grattis till viktnedgången! Jag själv har nu bestämt mig för att gå ner 15 kilo (väger 80 kg och är 1.67 lång) Mitt största problem kommer nog vara chocklad... äter en bit varje dag.. Men jag blev jätte glad av att läsa din blogg! Sätter den på favoriter direkt! lycka till!

Sofia sa...

Hej Annica!

Tack :)

Jag förstår precis det där med choklad! Och jag tänker absolut inte avhålla mig från det, men jag ska försöka skjuta upp mitt ätande till en dag i veckan. Och idag är första gången sedan ätardagen i helgen som jag knappt kännt något sötsug alls. Fantastiskt! Så jag tror det funkar att avhålla sig istället för att äta lite då och då och aldrig bli kvitt sötsuget. Då är viktnedgången en pina, i alla fall för mig.

Lycka till med viktminskningen! Hör gärna av dig och berätta hur det går!

Kram, Sofia