torsdag 24 juli 2008

Under 82!


Kopparhatten på Söderåsen, Skåne
Vikt: 81,8
Minskning: 0,2
Totalt: 3,2

ÄNTELIGEN!! Under 82! Nu vill jag väga 81 kg senast första augusti så att jag tar igen det jag förlorat. Och för att min takt ska hållas på ca 0,5 kg i veckan. Det kan gå! Det ska gå! Jag vill satsa det som krävs! I alla fall fram till första augusti :)

Träffade en kompis som jag inte sett på länge igår, och hon sa att det syntes att jag gått ner! Blev glad men hade ändå lite svårt att tro henne eftersom jag inte märker det själv. Därför ska jag försöka uppmärksamma några saker här:

Tecken på att jag gått ner:
  • Jag har fått tre valkar på magen! Som rundast är magen helt utspänd utan valkar. Första tecknet på att jag gått ner är att första valken börjar synas (direkt under brösten). Och nu äntligen kan jag skönja andra valken (precis ovanför naveln).! Man ser ju tjockare ut med michelinränder, men jag vet att de är positiva tecken!
  • Jag kan komma i kläder jag inte kunde för bara någon vecka sen! En blus som sitter perfekt, och sist var alldeles för åtsmitande. Och idag, helt otippat, testade jag en klänning jag inte haft på två år! Och den satt helt okej :)
  • Mitt ansikte ser fräschare ut och jag antar att det är för att det inte hänger lika mycket. Och för att dubbelhakan inte är lika framträdande - men orsakerna är bara gissningar eftersom det enda jag kan se är att jag ser mindre ful ut än vanligt.
  • Med lite vilja ser överarmarna aningen tunnare ut. Överarmarna är ett av mina främsta kännetecken på fetma. Har aldrig haft stora överarmar, innan jag blev riktigt rund. Trodde nästan att jag inte kunde det, så det är ett sent tecken och det första jag är angelägen om att bli av med. Och jag tror att de är mindre tjocka nu, men det är som sagt svårt att säga.
Dagens nyhetsskörd:

Dagens matintag:
Frukost: ½ glas juice
Lunch: Fiberhavregrynsgröt med solroskärnor, kanel, ett halvt äpple och lite sirap. Plus minimjölk. Och ett ägg.
Mellanmål: Ett äpple
Middag: Kokt kyckling och kokt broccoli
Mellanmål: En halv ananas
Mellanmål: Lite müsli (var tvungen för att kunna somna - var urhungrig)

Dagens träning :
Kondition: 1h promenad (Varav en 30 min rask morgonpromenad (fastande) och 30 min i maklig takt.
Styrka: Hantlar

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Weeei, va glad jag blir :) Fortsätt prova kläder och jobba på. Snart kommer jag och gör dig sällskap i kampen!

Sofia sa...

:)

Men nu suger det i godistarmen eftersom jag vet att det är lördag imorgon (vilket brukar vara min ätardag). Ska nog ha lite ätardag imorgon i alla fall. Lite omväxling.