fredag 4 juli 2008

Snart två kilo!

Vikt: 83,1
Minskning: 0,2
Totalt: 1,9

Yes! Fortfarande åt rätt håll och snart två hela kilo! Härligt :) Men jag har en hård utputande kula längst ner på magen - och har haft värstingPMS i flera dagar - så jag vet att kroppen samlar på sig vätska tills jag nedkommer med min mens. Vilket betyder att jag varit ännu mer duktig än vad som syns på vågen! Risken finns att jag kommer lägga på mig mer vätska någon dag till, innan jag går ner igen. Det är bra att veta för mig eftersom jag tycker jag kämpat så hårt de senaste dagarna. Det tristaste är väl tjockkänslan som går emot vågen. Jag är helt uppsvälld (som jag alltid blir dagarna innan) och det känns inge roligt. Det finns en nackdel till, och det är att jag haft otrolig mensvärk i nästan en vecka på sista tiden, vilket kan göra att jag inte orkar göra så många knop. Men jag ska försöka tvinga mig till min entimmespromenad i alla fall. Något positivt kommer också med det. Jag har inte plats med så mycket mat!

Har bestämt att jag har ätardag lördag eller söndag. Och BARA då.

För övrigt anser jag att det är sexigt med lite hull!

Hmm. Har precis ätit mat (lite för sent så jag är fortfarande hungrig) och är ensam och är otroligt gottissugen. Vill liksom lyxa till det nu när det är fredag och allt. Speciellt eftersom jag kommer vara hemma och har lite tråkigt. Har flera filmer som bara väntar på mys i soffan och godisorgier. Men jag vill inte väga så högt imorgon eftersom det är invägning. Dessutom kan jag göra lördagen till ätardag och åka till ÖB (överskottsbolaget) och köpa massa billigt onyttigt och frossa hela dagen! Men det är så svårt att vänta när min hjärna skriker efter sött. Har i och för sig en ananas jag kan gå lös på, men det är ju inte riktigt samma sak. Jag ska försöka hålla ut men lovar inget. Får försöka sikta på ananasen.



Dagens matintag:
Frukost: Gröt med krossade linfrön, äppelmos och mjölk, ½ glas juice, 1 ägg
Mellanmål: En läsk (ginger ale)
Lunch:3 mjuka tacos (köttfärs, röd lök, tomat, paprika, crème fraische och ni vet) avslutas med en marsmallow som efterrätt
Mellanmål: Lite chips (var låg, ensam och det var fredag. Men tog i alla fall inte så många).
Nattmat: en äggmacka


Dagens träning :
Kondition: 30 min promenad
Styrka: 120 situps, 10 armhävningar


Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: