måndag 21 juli 2008

Festivalvikt


Vägga Hamn i Karlshamn
Vikt: 82,3
Minskning: +0,3
Totalt: 2,7

Har varit på minisemester i Blekinge och även besökt Karlshamnsfestivalen. Och vad är en festival utan munkar, lakritsremmar och langos? Har varit förvånansvärt duktig, men beslutade mig för att äta lite gott på kvällarna. Så det har blivit totalt 5 munkar och en lakritsrem. Och 1,5 födelsedagstårta.

Trots att jag tillåtit mig att äta lite mer har jag saknat en helt hämningslös ätardag. För att kompromissa fick jag en halv ätardag igår då jag åt på tok för mycket. Toppat med en pizza. Igår lovade jag mig själv att aldrig äta så mycket igen, för GUD vad jag mådde dåligt!

Så invägningen imorse var något jag helst ville undvika. Var ju på väg mot under 82. Men är ändå glad att jag bara hamnade på 82,3. Kan också säga att jag varit superduktig med motionen. Gått ca 1-2 h per dag och försökt springa lite då och då. På det hela har det ändå varit ganska okej ur viktminskningshänseende. Men jag har saknat att få kämpa mig nedåt!

Och nu är jag på plats och på gång!

Igår har jag hemmavid också gått 30 min och kört lite hantlar.

DAGSFORM: Trött, uttråkad och sötsugen! Men målmedveten.

Dagens matintag:
Frukost: Fiberhavregrynsgröt med krossade linfrön, äpplen och solroskärnor. (Med minimjölk och lite socker.) 1 ägg. ½ glas juice.
Lunch: Varmrökt lax, färskpotatis, broccoli och sås på lättcrème fraische och röd kaviar.
Mellanmål: Kanelte med minimjölk och konstgjort socker och 2-3 rutor mörk choklad.
Mellanmål: En halv ananas.
Middag: Tre mackor med smör och ost/prickig korv. Inte så nyttigt men rysligt gott, och det lindrar mitt obarmhärtiga sötsug någorlunda.
Mellanmål: Ett halvt glas grönsaksjuice.
Mellanmål: Två nattmackor (smör och lättost respektive skinka och gurka). Jag hade ALDRIG kunnat sova annars så hungrig jag var!

Dagens träning :
Kondition: 1h promenad. (30 min fastande morgonpromenad + 30 min kvällspromenad. Springinslag i båda! :))
Styrka: 90 situps och 12 armhävningar
Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Langos är värt varje liten viktökning i världen, finns det nåt godare???
Kram och pepp
Cornelia

Sofia sa...

Visst är det gott! Som jag suktade på festivalen, men jag valde till sist att äta munkar istället. Och sen fanns det inte plats för mer. Jag märker att jag inte kan slänga i mig samma mängder som förr, och det är ju positivt! Men samtidigt är det lättare att må riktigt dåligt av tex en pizza, som igår.

Kram, Sofia