torsdag 10 juli 2008

Fluktuation


Vikt: 82,2
Minskning: +0,6
Totalt: 2,8

Fasiken att vikten ska flukturera! Jag trivdes så bra under 82 kg. Men sen har jag ju fortfarande inte "nedkommit" plus att jag igår både åt en (halv) pizza och knappt rörde på mig. Så det är inte så konstigt när jag tänker efter. Får helt enkelt börja gå som vanligt - varje dag nu. Det har jag ju lyckats undvika ett längre tag.

Idag har jag i alla fall stigit upp tidigt (tio!). (Kanske jag borde sovit av mig några kilo till.) Jag är faktiskt glad över att jag kommer upp tidigare och ska försöka stiga upp 9-9.30 när jag är ledig. Dessutom sover man bättre då eftersom det varit mer regel än undantag att jag tvingats vakna av glada dagisbarn, gräsklipparen (idag) eller sopbilen. Fast för att skydda sig mot dessa plågor måste man vara uppe redan halv sju, och det är ju lite väl extremt för min smak;)

Kanske jag ska tvinga mig ut på den där morronpromenaden nu.

Det blev ingen morronpromenad, men väl en mitt på dagen och i skymningen. Det var så underbart SKÖNT att äntligen få röra på sig och sträcka ut! Dessutom är det mystiskt vackert ute just nu, med stilla och kvav luft som om världen håller andan och väntar på att nåt ska hända...det har varit åska i luften en hel vecka, och någon enstaka åskskräll utan att det riktigt slagit ut. Ungefär som min beräknade mens. De kanske synkroniserar ett utbrott snart.

Dagens rubrikskörd:
Tydligen har bloggandet blivit livsfarligt. Dags att ta det lite lugnare?
Ännu en kändis som gått upp i vikt. Känns som vanligt skönt för oss andra (läs mig) dödliga. Sen är det tydligen inte helt risk fritt med kosttillskottet kalcium. Det kan vara bra att veta.

So long

Dagens matintag:
Frukost: Dinkelmüsli med fil, ½ glas juice, 1 ägg
Lunch: En naturdietbar
Middag:Råris och indiskt (kokade blomkål, gul lök och kikärtor i gurkmeja och chilipeppar för att sedan stekas i spiskummin och korianter. GOTT!)
Mellanmål: I macka med skinka (var fortfarande hungrig efter maten, så det blev min efterrätt)

Dagens träning :
Kondition: 1 h promenad (30 min maklig takt och 30 min rask takt)
Styrka: Hantlar



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Återigen ett i raden av journalistiska vinklingar.
Stress kan ha många orsaker - det vore konstigt om inte ett överambitiöst bloggande skulle kunna ge stresssymptom!

Sofia sa...

Hej Gubben!

Det har du helt rätt i! Men att bloggandet kan vara så stressande är en tankeställare för mig i alla fall.