torsdag 17 juli 2008

Känns bra


Vikt: 82,1
Minskning: 0,5
Totalt: 2,9

Känns bra och nu vill jag komma under 82 imorgon! Får öka lite.

Här står det igen - att man blir smalast av fet mat!
Dessutom"Atkinsmetoden gav dessutom störst minskning av kolesterol. Den fettsnåla dieten – som Livsmedelsverket rekommenderar – gav sämst blodvärden."

Kanske kan vara värt att prova Atkins?

Jag har precis kommit hem från morgonpromenaden, och jag sprang en hel del under sträckan! Det kändes så skönt, för jag tog inte ut mig mer än att jag njöt! Och så blev jag helt svettig efteråt och tog en dusch. Precis som jag gjorde förr i tiden. När jag gick ned till mitt smalaste jag (ca 57-60 kg) 1991 (21 år) så sprang jag en liten snutt varje morgon (ibland bara 5 min, men VARJE morgon!). Det som var bra med den metoden var att jag inte behövde vela eller fundera OM jag skulle bege mig ut på mornarna och OM jag orkade springa. Jag bara gav mig av innan jag var riktigt vaken. Och sen när man vaknade till var dan helt underbar, för kroppen hade kommit igång, jag var mjuk och harmonisk rent fysiskt och kunde känna mig nöjd psykiskt! Undrar varför jag inte fortsatt med det? Ibland glömmer man lite väl fort. Ska försöka återuppta detta i lite modifierad form. Rask promenad morgon (helst innan jag ätit) och kväll, med springinslag/löprunda på mornarna.

Dagens matintag:
Frukost: Dinkelmüsli med lättfil och russin, 1 ägg, ½ glad juice
Mellanmål: En halv flaska
(liten) cola zero (behöver det för att vakna ur min koma kl 12 på "morgonen"!)
Lunch: Falafel
Mellanmål: Rädisor
Middag: 1 portion bönsallad, 2 smörgåsar med smör (bregott) och ost (låg fetthalt)
Mellanmål: 2,5 skivor marinerad rostbiff och 1/3 glas juice

Dagens träning :
Kondition: 1h 15 min promenad. Varav 30 min rask morgonpromenad (innan jag ätit) där jagsprang 13 lyktstolpar (mellan varje lyktstolpe är det 43 raska steg) + 15 min promenad till stan + 30 min promenad där jag sprang 19 lyktstolpar (!). (Det är ca 30 m mellan lyktstolparna vilket betyder att jag sammanlagt sprungit ca 1 km!! Duktig kicka.)
Styrka: Hantlar

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Ja morgonmotionen är den bästa bara man kommer in i den och får det till att bli rutin :-)
Kram och pepp

Sofia sa...

Hej Cornelia!

Ja det ligger nog mycket i det där med att träna när glykogendepåerna är små på morgonen. Men det känns också så bra att vakna i takt med att kroppen kommer igång. Jag minns också tricket, att ge sig ut innan man fattar riktigt vad som händer. Smart sätt att lura sig själv till att komma igång :)

Vet inte om jag sa det förut, men du har verkligen en imponerande viktminskningstakt! Jag vill också öka lite. Även Qvinna de Luxe och BadGear har gått ner otroligt snabbt! Det är i alla fall bra med mina deadlines på lördagar då jag skriver ner min veckovikt i tabellen på bloggen. Vill liksom visa att det går bra :)

Kram, Sofia

QvinnaDeLuxe sa...

Tycker snart vi kunde ha en inbördes peppning! Vi väger nästan exakt samma och står båda och stampar...

Go girl!!

/Q

Sofia sa...

Hej Qvinnan!

Det har du rätt i!

Mitt nästa stora mål är att väga 80,0! Och det som sporrar mig nu är att varje lördag försöka väga 1 kg mindre än förra lördagen. Ska precis resa bort nu, men är tillbaka lördagkväll. Vi får ha lite dragkamp helt enkelt!

Kör hårt!

Kram, Maria