fredag 11 juli 2008

Uppåt igen


Vikt: 82,4
Minskning: +0,2
Totalt: 2,6

Det känns inte så kul att väga mer idag igen. Men kan inte låta bli att tycka det är naturligt. Det går inte så fort med min metod och det är okej. Min vikt under 82 var bara ett härligt smakprov på hur det kommer att vara! Och det var inte länge sen som jag kämpade mig ifrån 83 någonting. Jag har varit jätteduktig med maten (och igår även motionen) så jag är rätt säker på att det går åt rätt håll ändå. Det är kanske kroppen som har svårt att släppa ifrån sig vikt för att den vill kalibrera sig på 82 kilo, eller så beror det på att jag samlar vätska för min mens har fortfarande inte kommit (borde höra av sig innan måndag i alla fall).

Redan nu känner jag mig betydligt lättare i kroppen! Även om jag inte ser någon skillnad ännu i spegeln.

Så jag får fortsätta att kämpa på helt enkelt.

Vaknade upp idag och trodde det var ätardag, dvs lördag. Trodde det även igår varför jag hade svårt att somna igår - för att jag längtade så! Därför blev jag rejält besviken när jag insåg att det bara var fredag. Så en grymt jobbig dag väntade...och jag är också olustig för att min mens börjat. Har klarat mig igenom det värsta sötsuget med mackor. Inte det bästa, men bättre än godis.

Men imorgon smäller det!

Dagens matintag:
Frukost: Äggmacka
Mellanmål: En halv naturdietbar
Lunch: Råris med indisk blomkålsröra
Mellanmål: 2 mackor med smör och skinka (blev inte mätt på maten idag igen)
Middag: 3 mackor med smör och ost (för att dämpa sötsug och godislängtan).

Dagens träning :
Kondition: 1 h promenad (30 min maklig takt och 30 min rask takt)
Styrka: Hantlar



Andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: