lördag 26 juli 2008

Under 81!


Vikt: 80,9
Minskning: 0,4
Totalt: 4,1

Wee! Hur glad kan jag bli? :))) Vetesjutton om jag vill ha ätardag idag ändå, nu när jag går ner nästan ett halvt kilo per dag med min nya tuffare strategi! Känns fantastiskt. Och jag är inte lika hungrig eller sötsugen heller. Underbart! Kan kanske vänta en vecka till innan jag sabbar min viktminskning....får se, vill inte binda upp mig på ett löfte eftersom det känns så låst.

Dagens matintag:
Frukost: ½ glas juice
Lunch: Gröt (med kanel, krossade linfrön och äpple) och ett ägg.
Mellanmål: 1 ½ macka med makrill (på burk)
Middag: En rejäl grillkväll med en halv grillad fläskfilé (!), en halv haulomiost och en sallad (på ruccola, fetaost, tomat, gurka, valnötter, paprika). Avslutas med en liten mjukglass! Festligt värre. Blev ordentligt mätt - men inte proppmätt och stinn som jag brukar, kanske beroende på att jag försökte undvika kolhydrater.

Dagens träning :
Kondition: 1h promenad (Varav 30 min rask morgonpromenad. 30 min kvällspromenad.)
Styrka: -

Dagens nyhetsskörd:

Andra bloggares åsikter om , , , , , , , , ,


6 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Grattis!!!
Nu är vi nästan på samma!! Dra inte ifrån nu...!!
;0)

/Q

Anonym sa...

bra jobbat!!


jag vet hur tradigt det är att bli av med övervikt! har hållt på i 9 veckor nu o gått ner osannolika 11kg, utan att det ens varit så tufft. klart att jag varit på väg att ge upp ibland, men med hjälp av viktväktarna (jag laddade ner deras cdrom som jag nu använder) så har det ändå funkat. kan verkligen rekommendera det om du vill gå ner snabbare, utan en massa jävla mygel-pulver o vara hungrig. jag har till o med festat minst en gång i veckan, utan att ngnsin gå ner mindre än 1kg/vecka (tränar ungefär lika mkt som du, kanske lite mindre..)

kan verkligen också rekommendera ett gratis forum som heter viktforum.org där alla typer av viktminskning diskuteras o där man kan bli inspirerad av andra o få pepp när det känns tungt! asbra!

lycka till nu o kämpa på, du klarar det!! kram Katti

Anonym sa...

Men varför äter du inte frukost?!? Har inte kollat alla, men oftast verkar du bara dricka ½ glas jos.

Idag har jag ätit:
te med 1 msk honung, yoghurt med honung o all bran, 1 glas jos.

ca. 100 g chips, 1 burk cola, 1 äpple.

jag ska kanske äta middag senare. (jag borde det, men nu är jag inte hungrig.) jag ligger ju väl under mina 1800 kalorier som jag behöver. chipsen drar ju lyckligtvis upp kalori-innehållet i min dag, men det är svårt att äta tillräckligt när det är så varmt.

(167 cm, 53 kg, vilket är precis vad jag vill väga. har vägt så de senaste 20 åren, utom de gånger när jag varit gravid.)

Sofia sa...

Qvinnan!

Tjenare! Och tack!! Men det är ingen risk, för med min ätardag har jag kastats nästan 2 kg tillbaka igen.

Men jag kommer igen!

Kram, Sofia

Sofia sa...

Hej Katti!

Tack! Och ett stort grattis! 11 kg låter helt fantastisk - blir avundsjuk! Jag tycker också att viktväktarnas CD-rom är bra (har den) och jag gick ner 10 kg med den för några år sedan. Men man äter så restriktivt och jag var hungrig hela tiden. Det som är så bra är att man kan äta allt och har stenkoll på kaloribalansen vad gäller både motion och matintag.

Lycka till med fortsättningen (om du behöver det vill säga)!

Kram, Sofia

PS Tack för sitetipset

Sofia sa...

Anonym,

nu ser jag att du väger det du vill - grattis igen!

Jag har bara druckit juice de mornarna för att jag inte blivit hungrig sen förrän några timmar senare - och har då tagit min fruktgröt. Jag hårdsvälter inte utan försöker bara att äta så lite som möjligt...vill ju inte dra ner ämnesomsättningen. Det kanske är så att jag testar gränser för att se vad jag mår bra av och klarar av. Har ju alltid vräkt i mig både mat och godis konstant.