tisdag 8 juli 2008

Nedåt igen


Vikt: 82,5
Minskning: 0,4
Totalt: 2,5

Trots att jag inte rört på mig så mycket (slarv) eller varit extrem i fråga om antalet kalorier (det orkar jag inte) så rör jag mig ordentligt åt rätt håll. Känns bra. Ska bara försöka få dit den där halvtimmespromenaden också (minimum) varje dag.

Går upp halv tolv idag igen och är helt vimmelkantig. Men den här gången har jag inte sovit för mycket, har bara helt vänt på dygnet och somnade vid fyra igår - min nya läggtid. För övrigt känner jag mig lite småsjuk. Och har inte nedkommit än. Om jag ska bli sjuk brukar det nästan ofelbart vara vid PMS:en då gladhormonerna är nere i botten. Kan säga att PMS:en har eskalerat enormt de sista dagarna. Idag har jag haft ett rent outhärdligt sötsug. Var tvungen att ta första hjälpen i form av två små mörka chokladrutor. Har sällan längtat så efter min mens.

Idag har jag varit otroligt trött igen. Det är kanske ingen slump att jag är så trött och får betydligt färre kalorier än vanligt. Nu är det enda jag kan tänka på mina godisresurser som bränner i skafferiet. Varför är det så långt till lördag?

Som om det inte vore nog med eländet, på kvällen har jag dessutom varit matförgiftad. Vilket i och för sig inte behöver vara så dåligt med tanke på mitt viktprojekt :)

Lite inspiration på vägen.

Dagens matintag:
Frukost: Dinkelmüsli med russin och lättfil, ½ glad juice, 1 ägg
Lunch: Gravad lax och hemmagjord potatissallad. Två marsmallows till efterrätt.
Mellanmål: 3 ostmackor med smör (mager ost) och 1 ½ glad proviva
Middag: Barnmat (kalops) och ett ägg
Mellanmål: Sojabönor och två små mörka chokladrutor

Dagens träning :
Kondition: Helt totalt noll (har varit sängpotatis hela dan)
Styrka: Absolut inget


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

QvinnaDeLuxe sa...

Hej gumman!

Enl Anna Skipper funkar Omega3 mot PMS.
Bra resultat idag!

/Q

Sofia sa...

Åh tack!

Har aldrig testat omega3 för PMS, men jag blir alltid väldigt chokladsugen. Så att jag lyckats gå ner innan mens är fantastiskt både ur ett motståndsperspektiv och ett lägga-på-sig-vatten-perspektiv.