fredag 25 juli 2008

Yes!


Vackra Romeleåsen, Skåne
Vikt: 81,3
Minskning: 0,5
Totalt: 3,7

Yes! Min striktare hållning verkar fungerar bra! Nu ska jag fortsätta att försöka äta enligt vad jag kallar Atkins light - få kolhydrater och så lite mat som möjligt. Tror också jag ska skippa ätardagen denna vecka eftersom sötsuget nu försvunnit. Tänker att det är bättre att ha två ätardagar på rad, en gång varannan vecka istället. Då har jag 1,5 v utan sötsug jämfört med 4 dagar. Så jag lovar inget, men jag ska försöka vänta tills nästa helg innan jag äter vad jag vill. Är också så stolt över min viktminskning och motivation just nu att jag vill flyta med lite :)

Tack alla för ert stöd! Det har varit oerhört betydelsefullt när jag motvilligt bloggat med uppgivna tårar i ögonen.

Läste precis att surfande kan leda till fetma. Och tiden flyger iväg när man fixar med sina bloggar. Visst är det lätt att ha snacks till hands när man pular med datorn. Jag har jättesvårt att tex inte äta godis när jag spelar spel, något jag gärna vill göra en gång per dag i alla fall. Men jag tror att jag vant mig av vid det nu!

Att träning skulle vara bättre än bantning för att gå ner i vikt håller jag inte med om. Så har jag alltid tänkt förut, men jag vet hur snabbt jag går ner om jag också äter restriktivt, och hur segt det är att "bara" träna. Men naturligtvis är det bästa en kombination.

Läs mer om fettgurun Annika Dahlqvists bästa råd!

Kan meddela att jag nu (halv åtta på kvällen) sitter här jättetörstig och förvånat tittar på min gigantiska vattentillbringare som är slut! I och med att jag inte äter så mycket mat som jag brukar, och naturligtvis beroende på hettan - så dricker jag vatten som en svamp! Känns positivt :) Tror den rymmer i alla fall 1,5 liter vatten.

Dagens matintag:
Frukost: ½ glas juice
Lunch: Fiberhavregrynsgröt med solroskärnor, kanel, ett halvt äpple och lite sirap. Plus minimjölk. Och ett ägg.
Middag: 1 portion tonfisksallad med stora couscous, paprika, rödlök, tomat, gurka, kapris, citron och tonfisk i olja (med en del av oljan i) och lite kokt broccoli.
Mellanmål: En macka med hjortkorv (!)
Mellanmål:

Dagens träning :
Kondition: 1h 10 min promenad (Varav 30 min rask morgonpromenad (fastande) och rask kvällspromenad på 40 min.)
Styrka: 90 situps, 16 (!) armhävningar (alltid på knä - men ändå!)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , ,,

Inga kommentarer: